مک بوک پرو جدید اپل با نوار لمسی معرفی شد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

جذاب ترین بخش رویداد اپل با رونمایی از مک پروی ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. در واقع از آخرین باری که لپ تاپ های یاد شده طراحی جدیدی را به خود دیده اند مدت زیادی می گذرد و حدود دو سال گذشته بود که شرکت سازنده با افزودن قابلیت فورس تاچ به ترکپد مک بوک ها، این محصول را بروزرسانی نمود. اما به نظر می رسد امشب اپل مک بوک پرو ها را واقعا باز طراحی کرده است.


  • همانطور که بارها در گزارشات شنیده شد، نوار لمسی OLED واقعا جایگزین کلیدهای فانکشن شده است.

photo_2016-10-27_21-34-04

  • مک بوک پروی جدید این بار در دو رنگ نقره ای و خاکستری (Space Gray) عرضه می شود.
  • نسل جدید را می توان سبک ترین و باریک ترین مدل نامید چرا که مدل ۱۳ اینچی تنها ۱.۳۶ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن از ۱۸ میلیمتر به ۱۴.۹ میلیمتر کاهش یافته است. مدل ۱۵ اینچی نیز با وزن ۱.۸۱ کیلوگرم و ضخامت ۱۵.۵ میلیمتر از نسل قبلی سبک تر و کمی باریک تر است.

apple-macbook-event-20161027-8059

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۲
  • ترک پد تجهیز شده به فناوری فورس تاچ نیز حالا دو برابر بزرگتر شده و نسل دوم از صفحه کلید پروانه ای در این مدل ها به کار رفته است.
  • اسپیکرها نیز در مدل ۱۵ اینچی تقویت شده اند و دو برابر بازه‌ی دینامیک بیشتری را ارائه می دهند.
  • نوار لمسی این قابلیت را دارد که بسته به نرم افزاری که با آن مشغول هستید، گزینه هایی را در اختیار قرار دهد. به طور مثال در برنامه‌ی Mail، گزینه هایی مانند فوروارد کردن یا نوشتن ایمیل جدید و … نمایان می شود. همچنین می توانید هنگام تایپ کردن از اموجی هایی که در نوار مذکور به نمایش در می آیند به راحتی استفاده کنید.

apple-macbook-event-20161027-8005

  • برای اولین بار اپل از حسگر اثر انگشت در مک بوک هایش بهره می برد که در سمت راست و جایگزین دکمه‌ی پاور شده است. همچنین سیستم قادر است اثر انگشت های مختلفی را ذخیره کند و بدین ترتیب کاربران متفاوتی می توانند وارد حساب کاربری شان شوند.
  • مدل ۱۵ اینچی مک بوک پرو حالا از پردازنده چهار هسته ای Core i7 اینتل بهره می برد و همچنین کارت گرافیکی ATI Radeoen Pro در آن جای گرفته است. به علاوه حافظه های پر سرعت SSD حالا تا ظرفیت ۲ ترابایت افزایش یافته اند که ۵۰ درصد نیز از سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی برخوردار هستند.
  • صفحه نمایش رتینای جدید نیز ۶۷ درصد روشنایی بیشتری را ارائه می دهد و ۲۵ درصد نیز رنگ های بیشتری را به نمایش می گذارد. بر طبق گفته‌ی اپل، با وجود پیشرفت های یاد شده، مصرف انرژی نمایشگر کاهش یافته است.
  • مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو با پردازنده های Core i5 و Core i7 و همچنین گرافیک Intel Iris Pro عرضه می شوند. حافظه های ارائه شده در این مدل هم مانند نمونه ۱۵ اینچی از سرعت بالاتری برخوردار هستند.

apple-macbook-event-20161027-8503

  • هر دو مدل از مک بوک پرو حالا به ۴ پورت تاندربولت USB نوع C تجهیز شده اند که از هرکدام از آنها می توان برای شارژ دستگاه استفاده نمود. در همین رابطه خبر خوب اینست که درگاه ۳.۵ میلیمتری صدا حذف نشده اما متاسفانه از کارت خوان SD خبری نیست! بنا به گفته‌ اپل از پورت های تاندربولت یاد شده می توان به عنوان USB، پورت Display، HDMI و VGA استفاده کرد؛ در واقع نسل جدید مک بوک پرو همانند مک بوک های ۱۲ اینچی از کابل مگ سیف(Mag Safe) بی بهره شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.