هشدار استیو وزنیاک به مدیران اپل در خصوص حذف جک هدفون ۳.۵ میلیمتری

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

استیو وزنیاک در کنار استیو جابز فقید، به عنوان بنیانگذار کمپانی اپل شناخته می شود، بنابراین همواره دیدگاه های او در خصوص محصولات این شرکت مورد توجه رسانه ها هواداران این برند بوده است. او که شایعات اخیر را در خصوص حذف جک هدفون ۳.۵ میلیمتری در آیفون های امسال شنیده است، توصیه مهمی به مقامات اپل دارد. او معتقد است که چنین کاری نباید انجام شود.


وزنیاک در مصاحبه با یک نشریه استرالیایی گفته:

«اگر جک هدفون ۳.۵ میلیمتری حذف شود، بسیاری از مردم از دست اپل عصبانی خواهند شد.»

گفته می شود در عوض حذف این درگاه، اپل می خواهد مبدل پورت لایتنینگ به جک ۳.۵ میلیمتری را به کاربرانش ارائه دهد، تا آنها همچنان بتوانند از ایربادهای قبلی خود روی آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز استفاده کنند. البته گفته می شود هدف اصلی اهالی کوپرتینو جایگزینی هدفون های فعلی با ایربادهای بی سیم است که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می شوند. وزنیاک در خصوص این احتمال می گوید:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

«من که از بلوتوث استفاده نمی کنم. . . ارتباط بی سیم را دوست ندارم. من در ماشین خود از بلوتوث برای استریم موسیقی استفاده می کنم، اما کیفیت صدای آن ساده و بی روح است.»

برخی دلیل چنین تصمیمی از سوی اپل را مهاجرت از موسیقی آنالوگ به سمت موسیقی دیجیتال می دانند، اما برخی دیگر اصرار اپل به چنین تصمیمی را در راستای افزودن اسپیکر دوم و همچنین ضد آب ساختن آیفون های جدید تفسیر می کنند.

وزنیاک البته در انتها تاکید می کند که:

«اگر نسخه دومی از بلوتوث وجود داشته باشد که پهنای باند بیشتر و کیفیت بهتری ارائه بدهد و موسیقی را به مانند حالت واقعی آن پخش کند، من از آن استفاده می کنم. اما باید منتظر ماند و دید. اپل می داند که چگونه آینده را به پیش ببرد. و من دوست دارم که در این راه دنباله روی آن باشم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.