سنسور اثر انگشت آیفون بعدی احتمالا زیر صفحه نمایش قرار می گیرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

سازمان ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده روز گذشته پتنتی از شرکت اپل را به ثبت رساند که نشان می دهد حسگرها قادرند خلال مولفه های دیگری اثر انگشت کاربر را تشخیص دهند، به طور مثال از طریق صفحه نمایش لمسی دستگاه. با توجه به اینکه جزئیات پتنت یاد شده ذکر نشده می توان گفت این فناوری با شایعاتی که در مورد اسمارت فون موسوم به آیفون ۸ شنیده می شود مطابقت دارد. مدت هاست گفته می شود اپل قصد دارد دکمه هوم را به کلی حذف کند و آن را در لایه ای از پنل نمایشی جای دهد.


به نطر می رسد شرکت یاد شده دلایل زیادی برای تلفیق تاچ آیدی و نمایشگر دارد. در واقع حذف دکمه هوم فضای زیادی را در اختیار صفحه پنل نمایش قرار می دهد، اما گفته می شود موضوع یاد شده صرفا یکی دلایلی است که اپل را به این امر ترغیب می کند. اهالی کاپرتینو برای محقق کردن این ایده با چالش های فراوانی روبرو هستند که از یک مورد به مخدوششدن میدان الکتریکی یاد می شود. به صورتیکه اثر انگشت هنگام انتقال به حسگر مربوطه، رزولوشن مطلوب را از دست داده و متعاقبا روی تشخیص صحیح دستگاه تاثیر می گذارد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

touch-id-sensor-patent-1

برای مقابله با مسئله‌ی یاد شده، اپل از لنزهای الکترواستاتیک بهره‌گیری می کند که به صورت یک یا چند لایه‌ی رسانا، ما بین سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش جای گرفته اند. موقعیت، ولتاژ نسبی و قالب لایه(های) رسانا با حالت میدان مغناطیسی که مربوط به اثرانگشت کاربر است تغییر می کند و اطلاعات مرتبط در فضایی بین سطح تماس سنسور و ردیفی از المنت‌های دریافت خازنی نگهداری می شوند. داده های جمع آوری شده در بهبود رزولوشن اثرانگشت کاربر موثر هستند و تاثیر منفی فاصله بین سنسور و سطح تماس که در صفحه نمایش جای دارد را پایین می آورند. در پتنت مورد بحث، اپل به این نکته اشاره می کند که تنظیمات و محل لنزهای الکترواستاتیک به پیکربندی دستگاه های الکترونیکی مورد استفاده و تاثیر مولفه های مداخله کننده بستگی دارد.

نکته ای که تقریبا در تمامی پتنت ها مشترک است اینست که زمان بهره‌گیری از آن ها مشخص نیست و پتنت یاد شده علی رغم اینکه با شایعات مربوط با آیفون سال آینده مطابقت دارد ممکن است به این زودی ها هم مورد استفاده قرار نگیرد. لازم به ذکر است که اپل چند سال پیش و از اوایل سپتامبر ۲۰۱۴ کار بر روی این پروژه را آغاز کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.