چطور در آیفون ۷ فیلم های با کیفیت تری بگیریم

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در آیفون ۷ و مدل ۵.۵ اینچی آن می توانید با انجام تنظیمات ساده ای کیفیت فیلم برداری را ارتقا بخشید. همچنین کلیه ی کاربرانی که iOS 9 به بعد را روی آیفون هایشان اجرا می کنند هم می توانند کیفیت فیلم برداری دوربین اصلی را تنظیم کنند. در صورتی که آیفون شما ظرفیت کافی در اختیارتان قرار می دهد می توانید بالاترین کیفیت را انتخاب کنید؛ حال آنکه اگر مدام با کمبود فضا دست و پنجه نرم می کنید، فکر خوبی است که حجم فیلم هایی که می گیرید را کمی پایین بیاورید تا همواره فضای خالی در اختیار داشته باشید.


اعمال تغییرات لازم دراین زمینه بسیار آسان است و صرفا کافیست به Setting رفته و در آنجا روی Photos & Camera تپ کنید. در نیمه پایینی صفحه در قسمت Camrera با گزینه های Record Video و Record Slo-mo روبرو می شوید که می توانید هر کدام که مایل به تنظیم آن بودید را لمس کنید.

iphone_video_resolution-650-80

همانطور که اشاره کردیم همواره به این نکته توجه کنید که هر چه ویدیوهایی ثبت شده شما از کیفیت بالاتری بهره ببرند، حجم بالاتری را روی حافظه آیفون تان اشغال می کنند. برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید به اطلاعات زیر نگاهی بیاندازید:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۹

فیلم برداری به صورت استاندارد

  • کیفیت ۷۲۰p به صورت ۳۰ فریم در ثانیه: برای هر دقیقه فیلم، ۶۰ مگابایت
  • کیفیت ۱۰۸۰p به صورت ۳۰ فریم در ثانیه: برای هر دقیقه فیلم، ۱۳۰ مگابایت
  • کیفیت ۱۰۸۰p به صورت ۶۰ فریم در ثانیه: برای هر دقیقه فیلم، ۲۰۰ مگابایت
  • کیفیت ۴k (بالاترین کیفیت ممکن که در سری ۶s و ۷ در دسترس است): برای هر دقیقه فیلم، ۳۷۵ مگابایت

فیلم برداری به صورت حرکت آهسته(Slo-mo)

  • کیفیت ۷۲۰p به صورت ۲۴۰ فریم در ثانیه: برای هر دقیقه فیلم، ۳۰۰ مگابایت
  • کیفیت ۱۰۸۰p به صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه: برای هر دقیقه فیلم، ۳۷۵ مگابایت

با تنظیمات مورد اشاره می توانید در صورتی که به ویدیوهای با کیفیت نیاز دارید و قصد دارید آنها را در تلویزیون های بزرگ و عریض نمایش دهید، بالاترین کیفیت را انتخاب کنید؛ از طرف دیگر اگر صرفا می خواهید صحنه هایی را ثبت کنید و در صفحه نمایش گوشی هوشمندتان به تماشای آن بپردازید، لزومی ندارد حجم زیادی را به آنها اختصاص دهید و می توانید با کیفیت پایین تر(اما همچنان بسیار قابل قبول) فیلم برداری کنید.

1 نظر
  1. آتى می‌گوید

    مرسى

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.