فروش رایانه‌های مک به دلیل عدم عرضه مدل‌های جدید با کاهش روبرو شده

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

به طور کلی در طی سال های گذشته، رایانه های شخصی با استقبال کمتری از سوی کاربران مواجه شدند و در این میان رایانه های مک اپل نیز با کاهش قابل توجهی در فروش روبرو بوده‌اند. در طی سه ماه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ این شرکت توانسته ۵ میلیون دستگاه رایانه مک به فروش برساند که در قیاس با سال گذشته ۷۰۰ هزار دستگاه کمتر فروخته و کاهشی ۱۳.۴ درصدی را تجربه نموده است.


موسسه گارتنر گزارش می دهد سهم اپل از بازار در سه ماه‌ی سوم سال جاری میلادی از رقم ۷.۳ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۶.۷ تنزل یافته و شرکت کالیفرنیایی را به پنجمین فروشنده رایانه‌های شخصی در جهان بدل کرده. شرکت لنوو در جایگاه نخست جای دارد و پس از آن کمپانی های اچ پی، دل و ایسوز قرار گرفته اند.

رتبه بندی و فروش در جهان رتبه بندی و فروش در جهان

در زمان مشابه، لنوو موفق گشته حدود ۱۴.۴ میلیون پی سی را به فروش برساند و پس از آن اچ پی قرار دارد که ۱۴ میلیون دستگاه را به فروش رسانده. کمپانی های دل و ایسوز هرکدام به ترتیب با ۱۰ و ۵ میلیون دستگاه در مرتبه های سوم و چهارم جای گرفته اند. در یک رتبه پایین تر از اپل، شرکت ایسر به چشم می خورد که با اختلاف اندکی با اهالی کاپرتینو و فروش ۴.۶ میلیون دستگاه، رتبه ششم جدول را از آن خود کرده است.

ایالات متحده همواره بزرگترین بازار رایانه‌های شخصی مک به حساب می آید و اپل در سال جاری موفق شده با ۳۰۰ هزار دستگاه کمتر از سال گذشته، تنها ۲ میلیون رایانه‌ی مک را در خاک این کشور به فروش برساند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۲

gartner_3q16_us رتبه بندی و فروش در آمریکا

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گارتنر، این موسسه برآورد می کند عرضه‌ی جهانی رایانه‌های شخصی با افت ۵.۷ درصدی به ۶۸.۹ میلیون دستگاه تنزل یافته و از این بازه‌ی زمانی به طولانی ترین زمان در کاهش فروش در تاریخ صنعت رایانه‌های خانگی یاد می کند.

گفته می شود آماری که از سوی موسسه IDC به انتشار درآمده نیز به آمار موسسه گارتنر بی شباهت نیست. در این آمار عنوان شده اپل با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵، توانسته در سال جار ی ۵ میلیون رایانه شخصی به فروش برساند.

در ارتباط با این باید اشاره کرد که شماری از رایانه های اپل مدت هاست بروزنشده اند و کاربران همچنان منتظر ماندند تا به محض رونمایی از مدل های جدید آن را تهیه نمایند. همچنین گفته می شود اپل بزودی از آخرین مدل مک بوک پرو پرده برمی دارد و بنابر شنیده ها این لپ تاپ قرار است از نسل قبلی باریک تر باشد و در بالای صفحه کلید و به جای کلیدهای فانکشن از یک نوار LED بهره ببرد.

علاوه بر این، سیستم های مک پرو، مک مینی، آی مک و مک بوک ایر نیز در انتظار بروزرسانی هستند حال آنکه زمان و چگونه معرفی مدل های جدید هنوز مشخص نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.