کلید فیزیکی هوم در آیفون ۷ به فناوری ۳D touch مجهز می شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

امروز یک منبع ژاپنی به نام «Macotakara» شایعه ای در ارتباط با آیفون ۷ و یکی از اجزای اصلی آن منتشر کرده است. این منبع خبر می دهد که کلید فیزیکی هوم در آیفون ۷، به فناوری «۳D Touch» مجهز خواهد شد و دیگر این کلید، یک مکانیزم فیزیکی مانند آیفون هایی که حالا در دست دارید، نخواهد داشت.


۳D Touch نوعی فناوری است که اپل قبلاً از آن در صفحه نمایش آیفون ۶ اس و ترکپد (سطحی که روی لپ تاپ است و از آن به جای ماوس بهره می گیرید) مک بوک استفاده کرده است. کافیست فشار بیشتری به سطح نمایشگر آیفون ۶ اس وارد کنید تا عملکردی ثانویه را در اختیارتان قرار دهد. حال گفته می شود که همین تکنولوژی جدا از نمایشگر، در کلید فیزیکی هوم نیز قرار خواهد گرفت و می توان به سادگی آن را لمس کرد و یا محکم تر فشار داد تا شاهد کارکرد دوم آن بود.

iphone-6s (1)

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

اپل پیش از این در ترکپد مک بوک هایش نیز از این فناوری استفاده کرده. زمانی که مک بوک خاموش باشد، ترکپد فاقد مکانیزم حرکتی بوده و تکان نمی خورد ولی زمانی که لپ تاپ را روشن می کنید، موتوری که زیر ترکپد تعبیه شده، شروع به کار کرده و در صورتی که روی سطح آن فشار وارد کنید، باز هم سطح ترکپد پایین نمی رود ولی دستگاه به شما حسی را منتقل می کند که گویی چنین شده. به این صورت، برخلاف لپ تاپ های معمول که تنها می توان در بخش پایینی ترکپد کلیک کرد، شما در مک بوک اپل می توانید در تمام قسمت های ترکپد کلیک کرده و حسی مشابه را دریافت کنید.

iphone-3d-touch-home-button-patent

دقیقا همین تکنولوژی قرار است به کلید فیزیکی هوم آیفون راه پیدا کند. در نتیجه، خود کلید با فشار شما بر روی آن پایین نخواهد رفت، ولی موتوری که زیر آن قرار می گیرد، حالت کلیک شدن را برای شما شبیه سازی می کند. نظر شما در مورد یک کلید هوم مجهز به ۳D Touch در آیفون ۷ چیست؟ ترجیح می دهید پایین رفتن کلید را واقعا ببینید و لمس کنید یا اپل با تکنولوژی فوق العاده اش این حس را برای شما شبیه سازی کند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.