کمپانی فاکسکان می خواهد سازنده محافظ شیشه و نمایشگر OLED آیفون بعدی باشد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

همه ما کمپانی تایوانی فاکسکان (Foxconn) را به عنوان یکی از شرکای اصلی سخت افزاری اپل و مهمترین مونتاژ کننده محصولات این شرکت می شناسیم. اما خبرگزاری ژاپنی Nikkei در گزارشی جدید مدعی شده که فاکسکان سخت در تلاش است تا در دهمین سالگرد تولد آیفون، نقش بیشتری در تولید نسل آینده این موبایل هوشمند ایفا کند.


بنا به گفته Nikkei، شرکت تایوانی بعد از خریداری کمپانی با سابقه شارپ و تصاحب تکنولوژی تولید نمایشگرش، حدود یک سالی هست که توسعه نمایشگر OLED اختصاصی خود برای تلفن های هوشمند را در برنامه دارد. علاوه بر این ها، فاکسکان می خواهد شاسی شیشه ای خاصی را نیز برای بدنه آیفون ها تولید نماید.

البته شریک بزرگ اپل در این مسیر تنها نیست و می بایست بر رقبای قدری چون سامسونگ، ال جی، کمپانی چینی Biel Crystal و همچنین Lens Technology غلبه کند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

چند ماه قبل بود که تحلیلگر مشهور موسسه KGI Securities، یعنی مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) اعلام کرد که اپل تلاش دارد به تدریج بدنه آیفون هایش را بدون استفاده از فلز آلومینیوم بسازد. از دیدگاه او شیشه بهترین جایگزین برای آلومینیوم خواهد بود. او پیش بینی کرد که این مهاجرت در مدل سال ۲۰۱۷ اتفاق خواهد افتاد.

او و همچنین برخی دیگر متخصصین بازار باور دارند که آیفون سال آینده در نمایشگر خود، به جای فناوری LCD، از تکنولوژی جدیدتر OLED بهره خواهد برد، بدین سان اپل می تواند آیفون ۷s را باز هم باریک تر بسازد.

پیش از این گزارش شده بود که سامسونگ و بعد از آن ال جی بزرگترین تامین کننده های پنل های OLED برای نسل آینده تلفن های هوشمند اپل خواهند بود، اما ممکن است فاکسکان به عنوان شریکی قدیمی و قابل اعتماد، ضلع سوم این رقابت را تشکیل دهد.

نمایشگر LCD آیفون های اپل در سالیان گذشته همواره یکی از بهترین های بازار به شمار می آمده اند، اما هرگز نتوانستند در زمینه ضخامت، مصرف انرژی، کنتراست و روشنایی تصویر با موبایل های مجهز به نمایشگر OLED، همچون کهکشانی های سامسونگ، رقابت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.