تلاش اپل برای ریشه کن کردن اپلیکیشن های تقلبی بیت کوین

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بر اساس اخبار رسیده، کمپانی اپل قصد دارد نبردی تازه را برای حدف کامل کیف پول های ناامن بیت کوین در فروشگاه نرم افزاری اش آغاز کند. برخی از این اپلیکیشن های تقلبی سبب دزدی چند صد هزار دلاری از اعتبار تعدادی از کاربران شده اند.


علی رغم پروسه سختگیرانه شرکت کالیفرنیایی برای بررسی اپلیکیشن ها پیش از پذیرش آنها در اپل استور، باز هم در طی هفته های گذشته بیش از ۱۰ مورد از این کیف پول های تقلبی بیت کوین به این فروشگاه نرم افزاری وارد شده اند. گرچه اعلام شده که در مدت کوتاهی این نرم افزارهای مخرب شناسایی و حذف شده اند.

این اپلیکیشن های تقلبی سعی می کنند محیط کاربری کیف پول های بیت کوین معتبری چون BitGo، Breadwallet و Coinbase را شبیه سازی کنند. به نظر می رسد توسعه دهندگان آنها به نحوی به کدهای منبع این اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کرده اند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۸

تنها در یک مورد، کاربری با نصب نسخه تقلبی Breadwallet معادل رقمی بیش از ۲۰ هزار دلار را از دست داده است.

توسعه دهندگان نرم افزارهای اصلی گاه برای شفافیت بیشتر، برخی از کدهای نرم افزار خود را به صورت عمومی منتشر می کنند، اما به نظر می رسد این بار چنین شفافیتی به ضرر برخی دیگر از کاربران تمام شده است.

هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن های تقلبی چگونه توانسته اند از تمهیدات امنیتی فروشگاه اپل استور عبور نمایند، اما آرون وُیسینی، توسعه دهنده اپلیکیشن Breadwallet معتقد است که اپل می بایست قبل از پذیرفتنی نرم افزاری در زیرشاخه «امور مالی» (Finance) اپ استور، از هویت فرد بارگذاری کننده اطمینان حاصل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.