امکان بهره‌گیری از نوار لمسی OLED در مک بوک پرو، با کشف نمایه‌هایی از کیبرد مجازی macOS قوت بیشتری گرفت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

مجموعه ای از اطلاعات در سیستم عامل مک او اس ۱۰.۱۲.۱ دیده می شوند که به نحوی موضوع بهره گیری از نوار لمسی OLED را تایید می کنند و به نظر می رسد از نوار یاد شده در کلیه‌ی لپ تاپ های مک جدید از جمله مک بوک پرو استفاده شود.


در منوی System Preferences نسخه‌ی یاد شده از سیستم عامل macOS تنظیمات و تصاویری به چشم می خوردند که امکان تایپ بدون کلید را برای کاربر فراهم می آورند. هر یک از تصاویر و نمایه‌های یاد شده درکیبرد مجازی‌ macOS Sierra بازتابی است از کیبرد فیزیکی فعلی کاربر که ردیفی از کلیدهای فانکشن، کلید Escape و پاور را نیز شامل می شود.

روز گذشته و با انتشار آخرین بروزرسان macOS Sierra، یکی از کاربران وب سایت مک رومرز تصاویر و نمایه های جدیدی از صفحه کلیدهای تازه را مشاهده نمود که برای دستگاه های جدید طراحی شده اند. گفتنی است هر سه نمایه‌ کشف شده در فایل های سیستم عامل مورد اشاره فاقد ردیف کلیدهای فانکشن در بالای صفحه کلید هستند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۲

keyboard-assets-2

البته هیچ یک از تصاویر مورد بحث به طور مستقیم نوار لمسی OLED و یا عملکرد آن را نشان نمی دهند و احتمالا تنظیمات موارد یاد شده از بخش جداگانه‌ای اعمال می شود. در هر حال نبود کلیدهای فانکشن دلیل قانع کننده‌ای برای بهره گیری از نوار یاد شده قلمداد می شود.

مک پرو جدید مهم ترین محصولی است که در رویداد پنجشنبه شب رونمایی خواهد شد و تا به امروز اخبار و شایعات گسترده‌ای در این خصوص دست به دست شدند و اغلب آنها حول نوار ابزار لمسی می چرخیدند. به علاوه بهره گیری از یک حسگر اثر انگشت برای بازکردن قفل سیستم نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که به آن ها پرداخته می شد. همچنین گفته می شود قابلیت یاد شده این امکان را فراهم کند که کاربران با استفاده از سیستم پرداخت اپل پِی(Apple Pay)، خریدهای‌شان را پرداخت نمایند.

به نظر می رسد که در کنار مک بوک پروهای ۱۳ و ۱۵ اینچی جدید، رونمایی از آخرین مدل مک بوک ایر ۱۳ اینچی را نیز شاهد باشیم، حال آنکه کاربرانی که منتظر معرفی رایانه های آی مک و یا نمایشگرهای ۵K هستند، احتمالا باید تا سال ۲۰۱۷ صبر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.