گزارش مالی اپل از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ منتشر شد: فروش آیفون باز هم کاهش یافت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

شرکت اپل ساعاتی پیش گزارش مالی سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد که خبر از کاهش درآمدهای این کمپانی برای دومین دوره متوالی می‌دهد. غول فناوری توانسته در این دوره مالی درآمدی ۴۲٫۳۶ میلیارد دلاری را کسب کند و این در حالی است که تحلیل‌گران کسب درآمد ۴۲٫۰۹ میلیارد دلاری را برای آن متصور بودند. لازم به اشاره است که این میزان درآمد برای شرکت اپل سود خالص ۷٫۸ میلیارد دلار را در پی داشته.


اپل همچنین خبر می دهد که توانسته در این بازه زمانی، ۴۰.۴ میلیون آیفون به فروش برساند که البته باز هم تحلیلگران انتظار داشتند تا این شرکت از فروش ۴۰.۰۲ میلون دستگاه آیفون خبر دهد. درحالی که گفته می شود کاربران دیگر مانند سابق تمایلی به تغییر دادن سالانه‌ی آیفون خود ندارند، تیم کوک، مدیر عامل اپل اطلاع می دهد که از فروشی که آیفون داشته رضایت کامل دارد.

در این بین باید اشاره داشت که درآمدها برای بار دوم به شکل پیاپی با کاهش رو به رو می شود و حالا، اپل خبر می دهد که در مقایسه با سه ماهه دوم از سال ۲۰۱۵، تا ۲۷ درصد درآمد کمتری را به دست آورده است. همانطور که گفتیم اپل در این دوره به سود خالص ۷.۸ میلیارد دلاری دست پیدا کرده در حالی که سال پیش در همین دوره، موفق به کسب سود خالصی ۱۰.۶۸ میلیارد دلاری شده بود. درآمد کلی اپل نیز در دوره مشابه در سال پیش، به ۴۹.۶ میلیارد دلار می رسید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

آقای تیم کوک، مدیر عامل اپل در مورد عملکرد مالی شرکت خود در سه ماه دوم سال جاری میلادی می گوید: «سه ماهه قبلی تعجب آور بود چرا که از آنچه خودمان تصور می کردیم، عملکرد بهتری ارائه دادیم. آن هم از چند نقطه نظر مختلف نه فقط از یک بخش.»

اپل اگرچه در پایان فروردین ماه آیفون SE اش را به بازار رساند و این تلفن هوشمند تعداد موبایل های فروخته شده از سوی اپل را افزایش داد، ولی این موبایل ارزان تر از سایر آیفون هاست و بر روی میانگین قیمت آیفون تاثیر مثبتی نداشته. آیفون SE با قیمت ۳۹۹ دلار در اختیار کاربر قرار می گیرد در حالی که قیمت مدل پایه آیفون ۶s، به ۶۴۹ دلار می رسد. سال پیش و در همین بازه زمانی، میانگین قیمت آیفون ۶۶۲ دلار اعلام شده بود ولی اینک همین میانگین به ۵۹۵ دلار تنزل یافته.

اما در کنار آیفون، اپل فروشنده محصولات دیگری هم هست. این شرکت عنوان کرد که آیپد برای دهمین دوره پیاپی با کاهش تقاضا رو به رو بوده و این شرکت تنها موفق به فروش ۹.۹۵ میلیون آیپد (همه مدل ها) شده است؛ رقمی که در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال پیش، ۹ درصد کاهش را بیانگر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.