یک سرمایه دار مطرح آمریکایی: روزهای خوش اپل دیگر تمام شده اند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بر اساس گزارش وب سایت «Phone Arena»، حدود ۸۵%  تحلیلگران مطرح، همچون اهالی وال استریت، همچنان با خوش بینی هر چه تمام تر به عملکرد اپل نگاه می کنند؛ در همین بین، یکی از مدیران اصلی صندوق های پوششی (Hedge Fund) در یکی از برنامه های شبکه CNBC آمریکا اینطور اظهار کرده که به دلیل اینکه اپل دیگر نمی تواند محصول جدیدی را جایگزین آیفون هایش بکند، این کمپانی در عرض سه یا چهار سال آینده به گوشه ای می خزد و به شرکتی کوچک تبدیل می شود. آقای «لئون کوپرمن»، رئیس و مدیر اجرایی شرکت امگا، اضافه کرده اینطور به نظر می رسد که اپل در حال سودآوری است اما در واقع این شرکت دارد سرمایه اش را به کمپانی هایی نظیر آلفابت و فیس بوک می دهد. گفتنی است شرکت متبوع آقای کوپرمن، در زمینه مشاوره سرمایه گذاری با کمسیون تبادل و امنیت ایالات متحده فعالیت می کند.


کوپر من می گوید:

نگرانی من اینست که روزهای خوش اپل پایان یافته باشند؛ چراکه این شرکت، دیگر محصولی برای جایگزین کردن آیفون ندارد و در حالی که همچنان پول در می آورد، در طی چند سال آینده بسیار کوچک می شود. در این صورت، من و امثال من هم ترجیح می دهیم جایی دیگر، مانند گوگل یا فیس بوک سرمایه گذاری کنیم، چراکه مطمئنیم سرمایه مان رشد بیشتری خواهد داشت.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

در ماه مارس بود که برای اولین بار در هزاره سوم، گزارش مالی اپل برای سه ماهه ی دوم سال، نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود. این گزارش که بر روی فروش آیفون تمرکز دارد، در پایان ماه ژوئن، معادل با سه ماهه ی سوم مالی، با کمی روند افزایشی روبرو بود اما باز هم در مقایسه با سال قبل، پایین رونده محسوب می شد. در مورد استقبال از آیفون های جدید که به زودی معرفی می شوند، نظرات و دیدگاه های مختلفی وجود دارد. بسیاری معتقدند آیفون ۷ حرف تازه ای برای گفتن ندارد و خریداران زیادی را به سمت خود جذب نمی کند.

پیش از این و در ابتدای سال، تحلیلگر ارشد موسسه KGI آقای مینگ چی-کو، عنوان کرد که فروش آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶، چشمگیر نخواهد بود زیرا این محصول تازگی و جذابیتی برای خریداران ندارد. با همه این اوصاف، ارزش سهام این غول فناوری، رقمی معادل ۵۷۲ میلیارد دلار برآورد شده و این رقم برای مایکروسافت حدود ۴۴۸ میلیارد دلار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.