آیا «هدست واقعیت مجازی» می تواند همان ویژگی منحصر به فرد آیفون ۸ باشد؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

آیفون ۷، مدل بهبود یافته ای از نسل قبلی است و ممکن است برای بعضی ها، آنچنان جذابیتی نداشته باشد. همین موضوع، بیشتر نگاه ها را به محصول ۲۰۱۷ اپل معطوف کرده است، اینکه آیا اپل، یک بار دیگر، دست به یک حرکت انقلابی می زند؟ در این رابطه زمزمه هایی به گوش می رسد. اپل، پتنت جدیدی را در «دفتر تریدمارک و ثبت اختراع ایالات متحده» به ثبت رسانده؛ این امر، ادامه پیشرفت های کمپانی یاد شده در عرصه «واقعیت مجازی» را آشکار می کند. « یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل و مجهز به صفحه نمایش که روی سر قرار می گیرد»، این تعریف واضح تری از اصطلاح «هدست واقعیت مجازی» است!


Apple_VR-headset

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

طراحی پتنت یاد شده به صورتی است که هدست می تواند خودش را با آیفون جفت کند، به همان سبکی که Gear VR سامسونگ این کار را انجام می دهد. همچنین در این دستگاه، یک هدفون یکپارچه و درگاه لایتنینگ هم قرار گرفته اند. شکل ظاهری هدست اپل با محصولات مشابه کمی تفاوت دارد، مقداری ظریف تر است و بیشتر به یک عینک آفتابی یا ورزشی شبیه است.

پیش از این هم، اپل به فروش نوعی هدست واقعیت مجازی اقدام کرده بود که به خوبی با اسمارت فون هایش هماهنگ می شدند؛ بنابراین کاملا واضح است که این فناوری، برای کمپانی مورد بحث از جذابیت کافی برخوردار است. موضوعی که واضح نیست این است که نمی دانیم چه زمانی از دیدگاه اپل، زمان مناسب است؟ و اینکه کی می توانیم درست و حسابی در این رابطه کاوش کنیم و ببینیم که اصلا اپل چه نامی را برای فرزند جدیدش انتخاب می کند.

به طور قطع، مراسم هفته ی آینده یک خوشبینی مضحک است، چرا که هنوز جوهر ثبت اختراع یادشده خشک نشده و بهتر است مدتی منتظر باشیم؛ شاید با پشت سر گذاشتن رویداد پیش رو، تمرکز اپل بیشتر به محصولات آینده اش معطوف شود و در نتیجه خبرهای بیشتری هم به بیرون درز کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.