اپل موزیک، همچنان مانعی بر سر راه اسپاتیفای و فعالان حوزه موسیقی

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

سرویس استریم موسیقی «اسپاتیفای»، از محبوبیت ویژه ای بین طرفداران موسیقی برخوردار است. این سرویس، از زمان راه اندازی «اپل موزیک»، کمی به چالش کشیده شده و اخیرا هم مناقشات بین دو کمپانی کمی بالا گرفته است.


نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

سرویس یاد شده قرار دادهایی با استودیو های بزرگ موسیقی همچون سونی، گروه موسیقی یونیورسال و گروه موسیقی وارنر منعقد می کند و سپس در ازای مبلغ کمی از سوی کاربران، دنیایی از فایل های موسیقی را در اختیار علاقمندان موسیقی قرار می دهد. قرارداد های یاد شده، که معمولا به صورت دو یا سه ساله تنظیم می شدند، مدتی است که منقضی شده و استودیوهای مورد بحث ترجیح می دهند به طور ماه به ماه قرارداد بنویسند. دلیل چنین اقدامی، عدم تمایل اسپاتیفای به پرداخت بیشتر به استودیو ها عنوان شده است. در حالی که اپل مبلغ بالاتری را پرداخت میکند.

به نقل از یک منبع موثق، کمپانی های مورد قرار داد از اسپاتیفای انتظار دارند تا رقم سود حاصله را به ۵۸% افزایش دهد. این رقم سود، توسط اپل به شرکت های مورد بحث اختصاص داده می شود. این در حالیست که سرویس یاد شده نه تنها مبلغ را بالا نمی برد، بلکه مایل است آن را به کمی پایین تر از ۵۵%، یعنی رقمی حدود ۵۰%، کاهش دهد تا شاید بتواند از سود بیشتری برخوردار شود. اگرچه علی رغم تمام این چالش ها، این بیزنس برای هر دو طرف سودمند است و آنها نگاهی خوشبینانه به ادامه همکاری با یکدیگر دارند. چنین دیدی، در آینده نزدیک می تواند مجددا منجر به عقد قراردادهای بلند مدت بین استودیوهای یاد شده و اسپاتیفای شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.