تحلیلگران: آیفون بعدی فروشی انفجاری را تجربه خواهد کرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در طی یکی دو روز آینده اپل قصد دارد گزارش سه ماهه سوم درآمدهای خود را به سهامدارانش ارائه دهد و بسیاری انتظار دارند که این بار نیز تیم کوک با گزارش کاهش فروش آیفون ها روی سن ظاهر شود.


با این حال نگاه ها به سال آینده و تاریخ معرفی محصول انقلابی جایگزین آیفون ۷ دوخته شده است، آن هم به دو دلیل؛ دلیل اول را پیش از این بسیار شنیده اید. این که همه شواهد نشان می دهد آیفون بعدی (خواه نام آن آیفون ۸ یا آیفون ۱۰ باشد) در سالگرد دهمین سالگرد تولیدش محصولی انقلابی و متحول شده خواهد بود. دلیل دوم اما بازاری انباشته از آیفون های قدیمی آماده جایگزینی است.

بررسی های تازه نشان می دهد که تا پایال سال ۲۰۱۶، عمر حدود ۴۳ درصد از آیفون های فعال در سرتاسر جهان به بیش از ۲ سال افزایش می یابد. به عبارتی در زمان معرفی آیفون بعدی نزدیک به نیمی از کاربران آن تمایل خواهند داشت تا آیفون کهنه خود را با نسخه ای متحول شده جایگزین نمایند.

نموداری که توسط موسسه «BMO Capital Markets» ارائه شده به خوبی این وضع را تشریح می کند.

1screen-shot-2016-08-05-at-15-06-04

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، حجم قابل توجهی از آیفون های فعال را نسخه های قدیمی (۴s, 5, 5c, 5s, 6 و ۶s) تشکیل می هند که به مانند بشکه ای باروت می توانند یک افنجار عظیم در فروش آیفون ها و درآمدهای اپل در سال آینده را رقم بزنند.

مسئله اینجاست که در چند سال اخیر به تدریج با ثبات بیشتر و به بلوغ رسیدن بازار ابزارهای هوشمند همراه، نرخ نیاز به به روز رسانی در میان کاربران به شکل مستمر و با شیبی قابل توجه در حال کاهش است. به عبارت دیگر، قدرت و توانایی سخت افزار موبایل های چند سال اخیر سبب شده که افراد دیرتر برای تعویض دستگاه قدیمی خود احساس نیاز کنند.

با این همه، اگر به شرایط فعلی نگاه کنیم، استقبال غافلگیر کننده از آیفون ۷ پلاس و بحران انفجار باتری گلکسی نوت ۷ به عنوان جدی ترین رقیب (که به جمع آوری و توقف تولید آن منجر شد) نیز نخواهد توانست تغییری محسوس در شیب نمودار کاهشی فروش آیفون ها در یک سال اخیر ایجاد نماید.

بر اساس برخی تحلیل ها، مشکلات عدیده اپل برای حضور در بازار چین در کنار عملکرد عالی رقبای محلی و در نتیجه کاهش قابل توجه فروش آیفون ها در این کشور، یکی از اصلی ترین عوامل این ضعف در فروش برشمرده می شود.

به هر روی تیم کوک و تیمش امید زیادی به آیفون بعدی بسته اند و می خواهند هر چه در چنته دارند را برای تولد ده سالگی پرفروش ترین محصولات تاریخ اپل ارائه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.