نقد و بررسی آیپد مینی ۶ | کوچک اما پرقدرت!

نقد و بررسی آیپد مینی 6 (2021)
زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

آیپد مینی ۶ یا آیپد مینی ۲۰۲۱ با نمایشگری بزرگ‌تر، تاچ آیدی و سخت‌افزاری پیشرفته‌تر و اتصال ۵G عرضه‌شده است. این آیپد مینی ۶ در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ در کنفرانس اپل رونمایی شد. مدل ۲۰۲۱ آیپد مینی باضخامت کمتر، سخت‌افزار بهتر و نمایشگری بزرگ و تاچ آیدی عرضه‌شده که باعث شده تا شباهت زیادی به آیپد ایر داشته باشد.

آیپد مینی ۶ هم‌اکنون در وب‌سایت اپل باقیمت ۴۹۹ دلار در حال پیش‌فروش است و تاریخ رسمی آغاز فروش آن ۲۱ سپتامبر می‌باشد. این تبلت با دو رنگ جدید ست شده با لوازم جانبی Smart Folio و تراشه A15 Bionic آیفون ۱۳ ارائه‌شده که آن را به یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار برای بسیاری از کاربران تبدیل می‌کند. در ادامه به هر یک از بخش‌های این تبلت اشاره‌ای دقیق شده تا بدانید که می‌توانید چه انتظاری از آیپد مینی ۶ داشته باشید.

نقد و بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱)

مهم‌ترین ویژگی‌های آیپد مینی ۶

  • نمایشگر بزرگ Edge-to-edge با ظاهری مشابه به آیپد ایر و آیپد پرو
  • پشتیبانی از نسل دوم Apple Pencil
  • پردازنده A15 Bionic با توان ۴۰ درصد بالاتر نسبت به آیپد مینی ۵
  • دوربین سلفی با پشتیبانی از Centre Stage

قیمت آیپد مینی ۶

قیمت تعیین‌شده برای آیپد مینی ۶ ۴۹۹ دلار اعلام‌شده که ۱۰۰ دلار بیشتر از آیپد مینی ۵ باقیمت ۳۹۹ دلاری می‌باشد.

نقد و بررسی آیپد مینی 6 (2021)
نقد و بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱)

یکی از قابلیت‌های مهم این تبلت پشتیبانی از شبکه ۵G است که البته می‌توانید آن را با مدل‌های وای فای و یا ۵G خریداری کنید. اگر علاقه به استفاده از لوازم جانبی دارید شرکت اپل پوشَن‌های کاورهای را مخصوص آیپد مینی ۶ عرضه نموده تا بتوانید تبلت خود را با لوازم جانبی مخصوصش ست نمایید.

ویدئو معرفی ایپد مینی ۶

نمایشگر آیپد مینی ۶

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۹۶

آیپد مینی ۶ با نمایشگر رتینا ۸.۳ اینچی با روشنایی ۵۰۰ نقطه‌ای عرضه گردیده است. این نمایشگر با پشتیبانی از فناوری True Tone رنگ‌ها را با دقت بالایی به نمایش گذاشته و مجهز به کاور صفحه آنتی رفلکت می‌باشد.

نقد و بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱)

شرکت اپل مکان قرارگیری دکمه تاچ آیدی را از جلوی صفحه تغییر داده و آن را به دکمه پاور منتقل کرده تا ظاهری یکدست را به آیپد مینی ۶ ببخشد.

مکان قرارگیری دکمه تاچ آیدی در ایپد مینی 2021
مکان قرارگیری دکمه تاچ آیدی در ایپد مینی ۲۰۲۱

مشخصات فنی آیپد مینی ۶

تراشه A15 Bionic موجب افزایش ۴۰ درصدی توان پردازنده مرکزی و ۸۰ درصدی پردازنده گرافیکی آیپد مینی ۶ شده است. اگر نام تراشه A15 Bionic برایتان آشناست به این دلیل است که A15 Bionic در سری آیفون ۱۳ هم استفاده‌شده بود.خبر خوب دیگر در مورد آیپد مینی ۶ داشتن درگاه USB-C است که شارژ کردن آن را ساده‌تر و به‌طورکلی آیپد ۶ را کاربردی‌تر از آیپد مینی ۵ نموده است.

نقد و بررسی آیپد مینی 6 (2021)
نقد و بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱)

طراحی آیپد مینی ۶

پیش از رونمایی از آیپد مینی ۶ شایعاتی در مورد افزایش سایز نمایشگر آن به گوش می‌رسید و اکنون ‌آن شایعات به حقیقت تبدیل‌شده‌اند. آیپد ۶ با نمایشگر ۸.۳ Edge-to-edge عرضه‌شده که ظاهری متفاوت را به آن بخشیده و به‌نوعی آن را تبدیل به مدل کوچک‌تر آیپد ایر ۴ کرده. تاچ آیدی به دکمه پاور که در سمت راست‌بالای صفحه قرارگرفته منتقل‌شده تا ظاهری یکدست به آیپد مینی ۶ داده شود.پشتیبانی از نسل دوم Apple Pencil بدین معنا بوده که می‌توانید قلم الکترونیک را به‌صورت مغناطیسی به بدنه تبلت متصل کرده تا همیشه آن را با شارژ کامل در اختیار داشته باشید.

دوربین آیپد مینی ۶

اپل در رونمایی از آیپد مینی ۶ بیشتر به پشتیبانی از Center Stage در دوربین این تبلت اشاره داشت. ویژگی که با استفاده از هوش مصنوعی که در سیستم دوربین سلفی قرارگرفته و در حین تماس‌های تصویری شمارا دنبال نموده تا همیشه در مرکز صفحه باشید.از این ویژگی اولین بار در آیپد پرو ۲۰۲۱ استفاده‌شده بود و اکنون به سیستم دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید آیپد مینی ۶ اضافه‌شده که نسبت به دوربین سلفی آیپد ۵ دیدی بازتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نقد و بررسی آیپد مینی 6 (2021)
نقد و بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱)

جمع‌بندی

آیپد مینی ۶ یا آیپد مینی ۲۰۲۱ با ظاهری متفاوت و جذاب‌تر نسبت به آیپد ۵ عرضه‌شده که نشان از این دارد که سرانجام اپل به منتقدین خودش گوش‌داده است. سری آیپد مینی به یک بازطراحی نیاز داشت و حالا آیپد ۶ دقیقاً تبدیل به محصولی شده که کاربران انتظار آن را داشته‌اند.به‌طورکلی آیپد مینی ۶ با ظاهری زیبا و ظریف‌تر، سخت‌افزار پیشرفته، رنگ‌های متنوع و پشتیبانی از شبکه ۵G و تراشه پیشرفته A15 Bionic یکی از بهترین تبلت‌های معرفی‌شده در سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.