محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۲

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

در مورد محصولات اپل در سال ۲۰۲۲ شایعات گسترده‌ای وجود دارد. اولین آیفون با نمایشگر بدون ناچ، آی مک بزرگتر با نمایشگر mini-LED، مکبوک ایر جدید و احتمالا اولین دستگاه پوشیدنی اپل که یک هدست AR/VR است. در مورد هرکدام از این محصولات اطلاعات و شایعات مختلفی مطرح شده است که در ادامه برخی از آن‌ها پرداخته می‌شود.

 

محصولات ۲۰۲۲ اپل

آیفون ۱۴

اپل آیفون ۱۴

انتظار می‌رود آیفون ۱۴ با دوربین سلفی پانچ‌هول و واحد Face ID زیر نمایشگر به بازار عرضه شود. احتمالا دیگر خبری از آیفون ۱۴ مینی نخواهد بود و بجای آن آیفون ۱۴ عادی و مکس با نمایشگر‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی تولید خواهد شد. یعنی دقیقا همانند سایز سری پرو و پرومکس. تمام مدل‌ها از پنل نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند و احتمال اضافه شدن دوربین پریسکوپی نیز وجود دارد. حداکثر حافظه ۲ ترابایت و اتصال بی‌سیم وای‌فای با استاندارد WiFi 6E نیز به خانواده آیفون ۱۴ نیز افزوده خواهد شد.

 

اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۷ هیچ قابلیت اضافه‌ای در بخش سلامتی نداشت. در نتیجه به نظر می‌رسد حسگر دمای بدن، فشار خون و قند خون باید به اپل واچ سری ۸ اضافه شود. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که احتمال افزوده شدن آن بالاست، قابلیت تشخیص تصادف خودرویی است. به علاوه، ممکن است یک نسخه از اپل واچ به گونه‌ای طراحی شود که در برابر ضربات و سقوط مقاوم باشد.

 

ایرپاد پرو ۲

ایرپاد پرو ۲

نسل دوم ایرپاد پرو نیز ممکن است در سال ۲۰۲۲ معرفی شود. احتمال دارد ساقه ایرپاد‌ها حذف شوند و ظاهر گردتری برای آن‌ها در نظر گرفته شود. گنجاندن این حجم از مدارهای پیچیده در یک فضای کوچکتر کار دشواری برای اپل خواهد بود و انتظار می‌رود این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شود.

 

آیفون SE نسل سوم

آیفون SE ۲۰۲۲

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۱۰۱

یکی دیگر از محصولاتی که احتمال معرفی آن در سال ۲۰۲۲ میلادی بالاست، نسل سوم آیفون SEاست. شایعات زیادی در مورد آیفون SE 2022 مطرح شده که از میان آن‌ها می‌توام به نمایشگر بزرگتر، پردازنده قدرنمند تر و مودم ۵G اشاره کرد. البته برخی همچنان معتقدند که تفاوتی در طراحی ظاهری آیفون SE نسب به نسل دوم ایجاد نخواهد شد و تنها شاهد تغییراتی در بخش سخت‌افزاری خواهیم بود.

 

مک بوک ایر جدید

مک بوک ایر ۲۰۲۲

یکی از محصولاتی که نیاز به بروزرسانی اساسی خواهد داشت، مکبوک ایر است. طراحی مک بوک ایر از شکل شیبدار به حالت تخت تغییر پیدا خواهد کرد و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مک بوک پرو ۲۰۲۱ پیدا می‌کند. حاشیه دور نمایشگر نیز همانند آی مک ۲۴ اینچی سفید خواهد بود. به علاوه، شایعاتی مبنی بر عرضه این محصول در رنگ‌های مختلف نیز به گوش می‌رسد. درگاه‌های اتصال نیز تکمیل‌تر خواهند شد اما خبری از درگاه HDMI یا کارت حافظه SD نخواهد بود.

مک بوک ایر ۲۰۲۲ در رنگ‌های متنوع

آی مک پرو جدید

آی مک پرو ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۱، اپل از نسخه ۲۴ اینچی آی مک در رنگ‌های جدید رونمایی کرد. به همین دلیل انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲، اپل از یک آی مک حرفه‌ای‌تر با نمایشگر ۲۷ اینچی با فناوری mini-LED و طراحی مشابه نمایشگر Pro Display XDR رونمایی کند. نمایشگر این آی مک به نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد و با چیپست‌های M1 Pro و M1 Max عرضه خواهد شد.

 

هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل AR/VR

هدست واقعیت تلفیقی AR/VR اپل

کمپانی اپل سال‌هاست که در حال تحقیق و بررسی بر روی دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و شایعه شده امسال قرار است از یک هدست برای واقعیت تلفیقی AR/VR رونمایی شود. به نظر می‌رسد ظاهر این دستگاه شبیه به هدست واقعیت مجازی شرکت Oculus با نام Quest باشد اما طراحی شکیل‌تر و سبک‌تری داشته باشد. دو نمایشگر ۴K micro-OLED برای این محصول در نظر گرفته شده است و از ۱۵ ماژول دوربین برای سنجش وضعیت و نمایش دنیا استفاده می‌کند.

 

جمع‌بندی

با توجه به اطلاعاتی که تا این لحظه به بیرون درز کرده، این شایعات سبب ایجاد انتظاراتی برای کاربران شده که چشم‌انداز متفاوتی نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته باشند. قطعا برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد محصولات آینده شرکت اپل باید بیشتر منتظر ماند و مانند گذشته، بسیاری از محصولات هیچگاه شبیه به شایعات مطرح شده در مورد آن‌ها نخواهند بود.

 

منبع: MacRumors

1 نظر
  1. به توه چه می‌گوید

    آیپد های جدید معرفی نکردن یا خبری نیستش؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.