احتمال عرضه هومپاد جدید در اواخر سال ۲۰۲۲ وجود دارد!

Homepod Mini and Original Homepod
زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

طبق ادعای تحلیلگر بخش زنجیره تأمین کمپانی اپل، مینگ چی کو، این شرکت دست به کار شده تا نسخه جدیدی از اسپیکر هوشمند هومپاد (HomePod) را عرضه کند. اپل در حال حاضر تنها نسخه هومپاد مینی (HomePod Mini) را در رنگ‌های مختلف و با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رساند. پیش از این، مدل اصلی هومپاد با صدای بسیار بلند‌تر و با کیفیت‌تر نیز به فروش می‌رسید که متأسفانه سال گذشته تولید آن متوقف شد. قیمت هومپاد اولیه ۳۴۹ دلار بود که پس از مدتی با کمی کاهش قیمت با ۲۹۹ دلار قابل تهیه بود.

Homepod mini colors
Homepod mini colors

شایعات کلی هومپاد جدید

طبق ادعاهای مینگ چی کو، اپل قصد دارد تا در ربع آخر سال ۲۰۲۲ یا ربع اول سال ۲۰۲۳ میلادی نسخه بعدی هومپاد را عرضه کند. شایعه شده این هومپاد بزرگتر از هومپاد مینی خواهد بود و برچسب قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار نیز خواهد داشت. یک احتمال دیگر نیز عرضه نسل دوم از هومپاد مینی است. البته در این لحظه می‌توان با خرید هوم‌پاد مینی به تعداد اتاق‌ها، یک خانه را به صورت کامل به اکوسیستم خانه هوشمند اپل مجهز کرد.

Original Homepod and HomePod mini black
Original Homepod and HomePod mini black

طراحی مشابه هومپاد اولیه

آقای کو می‌گوید این تنها یک احتمال است اما به نظر می‌رسد نوآوری خاصی در بخش سخت‌افزاری این هومپاد جدید وجود نداشته باشد. البته بسیاری از کاربران از طراحی فعلی هومپاد راضی هستند. به نظر مینگ چی کو، اسپیکر‌های هوشمند بخش جدایی ناپذیر اکوسیستم خانه‌های مدرن هستند اما اپل هنوز موفق نشده پادشاهی این قلمرو را در دست بگیرد.

Original homepod black
Original homepod black

بازار اسپیکر‌های هوشمند

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۱۰۱

یکی از دلایل موفق نبودن اپل در حوزه اسپیکر‌های هوشمند، قیمت نسبتا بالا در کنار رقبایی همسطح اما با قیمت مناسب‌تر است. اسپیکر اکو شرکت آمازاون یا نست از شرکت گوگل به راحتی از لحاظ قیمتی با هومپاد مینی رقابت می‌کنند. البته همچنان انتظار می‌رود اپل یک هومپاد جدید با قیمت بالاتر عرضه کند.

Amazon Echo
Amazon Echo

به علاوه، از زمان معرفی اولین هومپاد، کمپانی سونوس نیز دستیار‌های صوتی الکسا آمازون و گوگل اسیستنت را به اسپیکر‌های خود اضافه کرده و روز به روز در حال توسعه تجهیزات خانه هوشمند است.

 

Homepod mini and iPad and Apple TV
Homepod mini and iPad and Apple TV

مینگ چی کو احتمال می‌دهد اپل در حال توسعه یک اپل تی وی جدید با قیمت پایین‌تر باشد تا تهیه و راه‌اندازی یک اکوسیستم هوشمند کامل از اپل با قیمت تمام‌شده کمتری ممکن شود.

 

نتیجه‌گیری

آخرین پیشبینی‌های مینگ چی کو اطلاعات بسیار دقیقی از تصمیمات شرکت اپل در اختیار گذاشتند. هوم‌پاد اولیه یک اسپیکر هوشمند عالی بود و با وجود قیمت‌بالاتر، ارزش خرید بالایی نیز داشت. هوم‌پاد مینی محصولی غیرضروری به نظر می‌رسد و به علاوه، لقب مینی باید نسبت به یک محصول دیگر باشد! اما در این لحظه تنها مدلی که اپل تولید می‌کند، همین هومپاد مینی است.

Homepod mini vs Homepod and other Smart Speakers
Homepod mini vs Homepod and other Smart Speakers

تا پایان سال میلادی زمان زیادی باقی ‌نمانده است و به نظر می‌رسد برای توسعه و عرضه یک اسپیکر هوشمند جدید کافی باشد. هومپاد‌های بزرگ برای اتاق نشیمن‌ فوق‌العاده هستند و مدل‌های مینی نیز مکمل اتاق‌های کوچک خواهند بود. در هر صورت باید تا پایان امسال صبر کرد تا نتیجه تحقیق و توسعه اپل را از نزدیک لمس کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.