بهترین هاب‌ های مک بوک در سال ۲۰۲۳

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۵ دقیقه

هاب یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی برای مک بوک‌‌های سال‌های اخیر است و به همین جهت خرید هاب برای مک بوک از اهمیت بالایی برخوردار است. کمپانی اپل از سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت تا درگاه‌های مختلف را از مک بوک پرو حذف کند و به جای آن درگاه USB-C قرار گرفت. مک بوک ایر نیز از سال ۲۰۱۸ به سرنوشت مشابهی دچار شد تا آرمان‌های اپل برای اتصال تمامی دستگاه‌ها با یک پورت ممکن باشد. اگرچه تا به امروز این انقلاب رخ نداد و اپل بار دیگر مجبور شد تا در مک بوک پرو‌های سال ۲۰۲۱ طیف وسیعی از پورت‌های اساسی را بازگرداند. اگرچه همچنان مدل‌های سال ۲۰۲۰ و مجهز به چیپست M1 تولید می‌شوند و برای اتصال دستگاه‌های مختلف به آن‌ها باید از هاب یا مبدل استفاده کرد. به علاوه، حتی مک بوک‌ پرو‌های جدیدتر نیز به درگاه USB-A مجهز نیستند و برای اتصال بسیاری از دستگاه‌ها به آن‌ها باید از مبدل یا هاب استفاده کرد.

هاب‌ها از نظر تعداد پورت‌ها، کیفیت چیپست‌های به کار رفته، جنس بدنه و سرعت انتقال اطلاعات یا شارژ با یکدیگر تفاوت دارند. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی به تولید هاب برای کامپیوترهای مک می‌پردازند که از میان‌ برند‌های معتبر می‌توان به اپل، آدام المنتس، انرژیا و پاورلوژی اشاره کرد. در ادامه به معرفی بهترین هاب‌های مک بوک در سال ۲۰۲۳ پرداخته می‌شود.

Apple USB-C to Digital AV
Apple USB-C to Digital AV

۱- هاب اپل مدل Apple USB-C to Digital AV: این مبدل ساده که توسط خود کمپانی اپل تولید شده، برای استفاده با انواع مک بوک‌ها و آیپد‌ها طراحی شده است. این هاب دارای یک خروجی HDMI، یک درگاه USB-A و یک ورودی شارژ USB-C است. حداکثر کیفیت تصویر خروجی از این هاب ۴K ۶۰ هرتز است.

Adam Elements Casa Hub 10E
Adam Elements Casa Hub 10E

۲-هاب آدام المنتس مدل Adam Elements Casa Hub 10E: این یکی از خلاقانه‌ترین محصولات شرکت آدام المنتس است. این هاب مجموعا به ۱۲ پورت مجهز شده و از ۴ بخش مجزا تشکیل شده است. ۳ بخش به صورت ماژولار به واحد اصلی متصل می‌شوند و درگاه‌های مورد نیاز را فراهم می‌کنند. به علاوه، این هاب از خروجی ۸K از طریق درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند که بالاترین کیفیت در میان تمامی محصولات تولید شده است.

Adam Elements Casa Hub A01
Adam Elements Casa Hub A01

۳-هاب آدام المنتس مدل Adam Elements Casa Hub A01: این مبدل یکی از به صرفه‌ترین انتخاب‌ها برای انواع مک بوک است. ابعاد جمع و جور، پورت‌های ضروری، کیفیت ساخت بالا و پورت شبکه از مهم‌ترین ویژگی‌های این هاب هستند. به علاوه، هر دو پورت USB-A این محصول نسخه ۳.۱ هستند سرعت انتقال اطلاعات بالایی را برای انواع هارد اکسترنال فراهم می‌کنند.

Adam Elements Casa Hub S
Adam Elements Casa Hub S

۴- هاب هارد دار آدام المنتس مدل Adam Elements Casa Hub S: بسیاری از کاربران پس از خرید نسخه‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت مکبوک، با مشکل کمبود حافظه ذخیره‌سازی مواجه شده‌اند. این هاب در کنار ۴ پورت مختلف، نقش یک دیسک ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت و سرعت بالا را نیز ایفا می‌کند. در نتیجه در ابعادی جمع و جور و بدون نیاز به همراه داشتن دائمی یک هارد دیسک و یک هاب، می‌توان حافظه بیشتری را با سرعت بسیار بالا در اختیار داشت. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات این حافظه SSD برابر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن اطلاعات نیز ۴۵۶ مگابایت بر ثانیه است.

Adam Elements Casa Hub X
Adam Elements Casa Hub X

۵- هاب آدام المنتس مدل Adam Elements Casa Hub X: این یکی از کامل‌ترین هاب‌های تولید شده توسط شرکت آدام المنتس است. بزرگترین تفاوت‌های این هاب با سایر مدل‌های این مقاله، تأمین درگاه VGA برای اتصال به ویدئو پروژکتور یا مانیتور‌های قدیمی‌تر است. به علاوه، خروجی HDMI با کیفیت ۴K ۶۰ هرتزی، خروجی صدای ۳.۵ میلی‌متر، شیار کارت حافظه، دو پورت USB-A، پورت شبکه و دو پورت USB-C با قابلیت انتقال اطلاغات است. در نتیجه این هاب از لحاظ اتصال همزمان بیشترین تعداد دستگاه یا حافظه‌های ذخیره‌سازی با بالاترین سرعت در مقاوم اول این بررسی قرار می‌گیرد.

Powerology 4 in 1
Powerology 4 in 1

۶-هاب پاورلوژی مدل Powerology 4 in 1 USB-C: این هاب شرکت پاورلوژی با ابعاد بسیار کوچک، یک انتخاب مناسب برای مک بوک ایر یا مک بوک پروهای ۱۳ اینچی است. خروجی تصویر ۴K ۳۰ هرتزی، دو عدد پورت USB 3.0، پورت شبکه و قابلیت شارژ با حداکثر توان ۶۰ وات، ضروری‌ترین درگاه‌های مورد نیاز برای مک بوک هستند. به علاوه، این محصول با قیمت مناسب، یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که نیازی به اتصالات پرسرعت یا حرفه‌ای ندارند.

Energea AluHub HD Pro
Energea AluHub HD Pro

۷- هاب انرژیا مدل Energea AluHub HD Pro: هاب ۸ پورت شرکت انرژیا مجموعه نسبتا کاملی از درگاه‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ۳ عدد پورت USB-A 3.0 برای اتصال همزمان هارد دیسک و کیبورد و ماوس کافی به نظر می‌رسد. به علاوه، پورت شبکه، خروجی HDMI و شیار کارت حافظه‌ نیز این مجموعه را کامل می‌کند تا اتصال انواع دستگاه‌ها یا حافظه‌های ذخیره‌سازی به مک بوک ممکن باشد. با توجه به حداکثر توان شارژ ۶۰ وات این محصول، استفاده از آن با مک بوک ایر یا مک بوک پرو سایز ۱۳ اینچ توصیه می‌شود.

USB-A HDMI

LAN

VGA

SD/micro SD

۳.۵mm Audio

USB-C

SSD Drive

Apple USB-C to Digital AV

۱ عدد USB 3.0

حداکثر کیفیت ۴K 60Hz

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

فقط برای شارژ

ندارد

Adam Elements Casa Hub 10E

۲ عدد USB 3.1 Gen1

حداکثر کیفیت ۴K 30Hz

دارد

ندارد

دارد

ندارد

قابلیت شارژ/انتقال اطلاعات/خروجی تصویر ۸K

ندارد

Adam Elements Casa Hub A01

۲ عدد USB-A 3.1 Gen1

حداکثر کیفیت ۴K 30 Hz

دارد

ندارد

دارد

(فقط SD)

ندارد

فقط برای شارژ

ندارد

Adam Elements Casa Hub S

۱ عدد USB-A 3.1 Gen1

حداکثر کیفیت ۴K 30Hz

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

فقط برای شارژ

۲۴۰ گیگابایت

Adam Elements Casa Hub X

۲ عدد USB- A 3.1 Gen1

حداکثر کیفیت ۴K 60Hz

دارد

دارد

دارد

دارد

۲ عدد با قابلیت انتقال اطلاعات یا شارژ

ندارد

Powerology 4 in 1 USB-C

۲ عدد USB-A 3.0

حداکثر کیفیت ۴K 30Hz

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

فقط برای شارژ

ندارد

Energea AluHub HD Pro ۳ عدد USB 3.0 حداکثر کیفیت ۴K 30Hz دارد ندارد دارد ندارد فقط برای شارژ

ندارد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.