راهنمای خرید هندزفری بی سیم + معرفی بهترین هندزفری‌های ۲۰۲۳

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۶ دقیقه

با پیشرفت تکنولوژی و معرفی ایرپاد از سوی شرکت اپل، شرکت‌های مختلف تصمیم به طراحی و تولید انواع متنوعی از هندزفری بی سیم یا ترو وایرلس (TWS) کرده‌اند. هندزفری‌های بی سیم به سبب طراحی جمع و جور، اتصال سریع و وزن سبک، از محبوبیت بالایی در بین کاربران دنیای فناوری برخوردار شده‌اند. در این میان قابلیت‌های مختلفی مانند قابلیت حذف نویز فعال، قابلیت شنیدن صدای محیط، حذف صداهای مزاحم در مکالمه، شارژ سریع و ضد آب بودن نیز این محصولات را از یکدیگر متمایز می‌کند. در این مقاله به بررسی تعدادی از هندزفری‌‌های بدون سیم محبوب از جمله ایرپاد اپل، محصولات بیتس و انکر پرداخته می‌شود تا انتخاب بهترین گزینه برای هر فرد ممکن شود.

نکات مهم در انتخاب هندزفری بی‌سیم

در زمان انتخاب هندزفری بی‌‌سیم باید به موارد مختلفی توجه کرد تا نیازهای کاربران را برآورده کند. مهم‌ترین نکات در انتخاب هدفون بی‌‌سیم در ادامه آورده شده است:

  • طول عمر باتری: با توجه به اینکه از هندزفری بی‌سیم به صورت مداوم یا فواصل زمانی استفاده می‌شود، باید به طول عمر باتری و کیس شارژ توجه کرد.
  • قابلیت حذف نویز فعال: اگر در فضاهای شلوغ و پر سر و صدا حضور دارید یا از وسایل نقلیه مانند اتوبوس و هواپیما زیاد استفاده می‌کنید، این قابلیت سر و صدای محیط را حذف می‌کند تا آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • مقاومت در برابر رطوبت: با توجه به اینکه از هندزفری بی‌سیم در زمان ورزش یا فضای باز و هوای بارانی استفاده می‌کنید، باید به مقاوم بودن آن در برابر رطوبت توجه کنید.
  • تعداد میکروفون‌ها: هندزفری‌های بی‌سیمی که بیش از یک میکروفون روی هر گوش دارند برای مکالمه مناسب‌تر هستند و صدای واضح‌تری را به مخاطب می‌رسانند.
  • سری سیلیکونی: هندزفری‌هایی که به سری سیلیکونی مجهز شده‌اند، صدای دقیق‌تر و شفاف‌تری پخش می‌کنند اما ممکن است استفاده طولانی مدت از آن‌ها گوش را خسته کند.
  • قابلیت شارژ بی‌سیم: کیس شارژ برخی از هندزفری‌های بی‌سیم به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز است. در نتیجه می‌توان از انواع شارژرهای وایرلس برای شارژ آن‌ها استفاده کرد.
  • قابلیت شارژ سریع: هندزفری‌هایی که قابلیت فست شارژ دارند، با زمان کوتاهی شارژ برای بیش از یک ساعت مکالمه مناسب هستند و در مواقع اضطراری کاربرد زیادی دارند.

بهترین هندزفری‌های بی‌سیم موجود در بازار

نسل دوم ایرپادز پرو اپل در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. کامل‌ترین و حرفه‌ای‌ترین هندزفری بلوتوث اپل در این نسخه به قابلیت‌های جدیدی مجهز شد و توانایی‌های آن نسبت به نسل پیشین نیز بهبود یافت. کیفیت صدای بهتر، قابلیت حذف نویز قوی‌تر، چیپست جدید H2 و قابلیت کم و زیاد کردن صدا به صورت لمسی از مهم‌ترین تغییرات گوشی‌های ایرپادز پرو ۲ در مقایسه با نسل اول هستند. کیس شارژ ایرپادز پرو ۲ در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم شده و دارای اسپیکر برای پیدا کردن آن در زمان گم شدن است. باتری ایرپادز پرو ۲ نیز همانند ایرپاد ۳ تا ۶ ساعت برای گوشی‌ها و ۲۴ ساعت اضافه به لطف کیس شارژ تقویت شده است. در بسته بندی نسل دوم ۴ سایز سری سیلیکونی قرار گرفته تا جای‌گیری آن در گوش بهتر باشد. در نتیجه به جرئت می‌توان گفت کامل‌ترین و بهترین هندزفری بلوتوثی سال ۲۰۲۳، ایرپادز پرو ۲ است.

برای خرید ایرپادز پرو ۲ از وبسایت آیفونچی اینجا کلیک کنید.

نسل سوم ایرپادز اپل در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این هندزفری بلوتوث محبوب به قدرتمندترین باتری در میان ایرپاد‌های اپل مجهز شده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بیشترین مقاومت را دارد. طراحی این هندزفری بی سیم به‌ گونه‌ای است که در گوش کیپ نمی‌شود و استفاده از آن در طولانی مدت خسته کننده نخواهد بود. قابلیت‌های متنوعی از جمله تنظیم اکولایزر هوشمند با توجه به گوش کاربر، حسگر تشخیص پوست برای قطع و وصل کردن آهنگ در هنگام در‌ آوردن از گوش نیز برای آن در نظر گرفته شده. کیس شارژ ایرپادز ۳ از قابلیت شارژ بی‌سیم با اتصال آهنربایی مگ سیف پشتیبانی می‌کند.

برای خرید ایرپادز ۳ از وبسایت آیفونچی اینجا کلیک کنید.

ایرپادز پرو به جرئت پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین هندزفری بی سیم دنیاست. کیفیت صدا و شفافیت آن در مدل ایرپادز پرو از تمامی ایرپادهای دیگر بالاتر است. این هدفون بدون سیم به قابلیت حذف فعال نویز محیط، پخش صدای محیط برای آگاهی بیشتر، پخش صدای ۳ بعدی با تشخیص جهت قرارگیری سر کاربر، حسگر تشخیص پوست برای قطع و وصل کردن موسیقی، سیستم تنظیم فشار کانال گوش و تنظیم خودکار اکولایزر با توجه به شکل گوش مجهز شده است. اما به دلیل بهره‌مندی از سری سیلیکونی و کیپ شدن آن درون گوش، ممکن است استفاده از آن برای طولانی مدت خسته‌کننده باشد. در نتیجه، ایرپادز پرو می‌تواند یک هدفون بلوتوث عالی برای افرادی باشد که به طور ناپیوسته از آن استفاده می‌کنند. اپل در سال ۲۰۲۱ با اضافه کردن قابلیت شارژ بی‌سیم آهنربایی مگ سیف، این محصول را کامل کرد.

برای خرید ایرپادز پرو از وبسایت آیفونچی اینجا کلیک کنید.

انتخاب سایز مناسب سری‌های سیلیکونی در عملکرد ایرپادز پرو اهمیت ویژه‌ای دارد. برای اطمینان از انتخاب درست سایز سری، به مقاله راهنمای تعویض و انتخاب سری مناسب ایرپاد پرو مراجعه کنید.

برای اطلاع دقیق از تفاوت‌های ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو می‌توانید به مقاله تفاوت ایرپاد ۳ با ایرپاد پرو مراجعه کنید.

شرکت اپل در سال ۲۰۱۹ با معرفی ایرپادز ۲، یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های ترو وایرلس دنیا را به بازار عرضه کرد. طراحی ساده، کیفیت صدای قابل قبول، کیفیت ساخت بالا، استفاده آسان و راحتی بالا در هنگام قرارگیری درون گوش از مهم‌ترین ویژگی‌های ایرپادز ۲ هستند. این هندزفری بی سیم درون گوش کیپ نمی‌شود و استفاده از آن برای مدت طولانی بسیار راحت است. اگرچه برخی از کاربرانی که گوش بزرگ‌تری دارند، از شل بودن این مدل درون گوش گلایه داشتند که ایرپادز ۳ برای آن‌ها انتخاب مناسب‌تری است. برای اطلاع از تفاوت‌های مهم ایرپاد ۲ با پرو  به مقاله تفاوت بین ایرپاد و ایرپاد پرو در چیست مراجعه کنید.

برای خرید ایرپادز ۲ از وبسایت آیفونچی اینجا کلیک کنید.

Anker SoundCore Life U2i

کمپانی انکر پس از عرضه هدفون بلوتوثی موفق SoundCore Life U2، اقدام به تولید نسخه اقتصادی این مدل گرفت. انکر لایف U2i مناسب استفاده روزمره و ورزشی است. طول عمر باتری ۲۴ ساعته با قابلیت شارژ سریع از مهم‌ترین ویژگی‌های این هدفون بلوتوثی است که نیاز کاربران را از شارژ کردن پیوسته این محصول در طول هفته کاهش می‌دهد. به علاوه، این محصول دارای گواهی IPX5 در برابر نفوذ آب و تعریق است که آن را برای استفاده‌های ورزشی، حتی در فضای باز مناسب کرده است. طراحی پشت گردنی SoundCore Life U2i ارگونومیک و منعطف است. به علاوه، عملکرد اتصال آهنربایی گوشی‌ها به صورت هوشمند است که با جدا کردن آن‌ها از یکدیگر تماس پاسخ داده می‌شود و با اتصال مجدد آن‌ها، تماس قطع می‌شود.

برای خرید انکر Life U2i از وبسایت آیفونچی اینجا کلیک کنید.

AirPods 3

AirPods Pro AirPods 2 Beats Fit Pro AirPods Pro 2 Anker Life U2i

کیفیت موسیقی

۸/۱۰ ۹/۱۰ ۷/۱۰ ۹/۱۰ ۱۰/۱۰

۶/۱۰

صدای ۳ بعدی

ندارد دارد ندارد دارد دارد

ندارد

شارژ سریع

دارد دارد دارد دارد دارد

دارد

اندازه گوش

مناسب گوش‌های کوچک نیست مناسب تمامی گوش‌ها مناسب گوش‌های بزرگ نیست مناسب تمامی گوش‌ها مناسب تمامی گوش‌ها

مناسب تمامی گوش‌ها

مناسب استفاده طولانی مدت

بله خیر بله خیر خیر

خیر

کیفیت مکالمه

۷/۱۰ ۹/۱۰ ۶/۱۰ ۷/۱۰ ۹.۵/۱۰

۶/۱۰

تعداد میکروفون روی هر گوش

۲ میکروفون ۳ میکروفون ۲ میکروفون ۳ میکروفون ۴ میکروفون

۱ میکروفون

مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار

بله

با گواهی IPX4

بله با گواهی IPX4 ندارد بله با گواهی IPX4 بله

با گواهی IPX4

بله با گواهی IPX5

عمر باتری

۶ ساعت گوشی‌ها+ ۲۴ ساعت کیس شارژ ۴.۵ ساعت گوشی‌ها+ ۲۰ ساعت کیس شارژ ۵ ساعت گوشی‌ها+ ۱۹ ساعت کیس شارژ ۶ ساعت گوشی‌ها+ ۱۸ ساعت کیس شارژ ۶ ساعت گوشی‌ها+ ۲۴ ساعت کیس شارژ

۲۴ ساعت

قابلیت شارژ بی‌سیم کیس

دارد با قابلیت مگ سیف دارد با قابلیت مگ سیف ندارد ندارد دارد با قابلیت مگ سیف

ندارد

2 نظرات
  1. مالک می‌گوید

    شما وقتی می‌خواید مقایسه کنید یک طرفه مقایسه نکنید
    پس بقیه برندها کو الان یعنب گلکسی بازد پرو و هواوی ابنجا جا ندارن؟

    1. ن. فراکیش می‌گوید

      فروشگاه آیفونچی محصولات این برند‌ها رو نمی‌فروشه. در حقیقت این مطلب برای تصمیم‌گیری مناسب‌تر بین گزینه‌های موجود در فروشگاه منتشر شده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.