دو دلیلی که برتری آیفون به موبایل‌های اندرویدی را ثابت می کند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

اسمارت فون های اندرویدی دیگر مثل سابق پلاستیکی و ارزان قیمت نیستند و در سال های اخیر با پیشرفت های فراوانی روبرو شدند. پرچمداران اندرویدی حالا دیگر قیمتی معادل یا بعضا بالاتر از آیفون دارند و امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربر قرار می دهند. با این همه، هنوز هم برتری با آیفون است و دلایلی وجود دارند که به این پرسش پاسخ می دهند که چرا نباید سراغ تلفن هوشمند اندرویدی برویم.


پشتیبانی نرم افزاری مداوم و مطمئن

guaranteed-software-updates-for-years

سیستم عامل iOS تنها پلتفرمی است که تا چند سال، آخرین بروزرسانی های نرم افزاری را برای دستگاه هایش عرضه می کند. در واقع اپل پشتیبانی از یک دستگاه را زمانی متوقف می سازد که مطمئن باشد آن مدل بین مردم رایج نیست. به طور مثال با  گذشت چهار سال از عمر آیفون ۵، این گوشی هوشمند چهار اینچی همچنان می تواند به آخرین نسخه iOS دسترسی داشته باشد و از برخی قابلیت های سازگار با سخت افزار آن بهره ببرد.

در این رابطه باید بگوییم کمتر گوشی اندرویدی یافت می شود که این سبک از پشتیبانی نرم افزاری را تجربه کرده باشد. بسیاری از سازندگان این نوع اسمارت فون ها در بهترین حالت، صرفا پس از گذشت یک سال از عرضه، دیگر تمایلی به ارائه‌ی نسخه های بروزشده اندروید نشان نمی دهند . این بدین معنی است که هر سال که اندروید بروزرسانی شده و قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به آن افزوده می شود، شمار زیادی از کاربران از دریافت نسخه جدید باز می مانند.

دسترسی زود هنگام به بهترین اپلیکیشن ها

the-best-apps-first

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید شمار قابل توجهی اپلیکیشن و بازی فوق العاده را در فروشگاه نرم افزاری‌شان جای داده اند. اما بهترین اپلیکیشن ها نخست در اپ استور قرار می گیرند چراکه به نظر می رسد توسعه دهندگان از فروش برنامه یا بازی‌هایشان به اپل سود بیشتری کسب می کنند. مثال بارز این موضوع، بازی محبوب شرکت نینتندو، «Super Mario Run» است که ابتدا به صورت اختصاصی برای آیفون عرضه خواهد شد.

the-best-support-if-you-have-a-problem

در کشورهایی که اپل نماینده رسمی و قانونی خود را مستقر کرده و کاربران می توانند اسمارت فون‌شان را از دست فروشگاه های خرده فروشی رسمی تحویل بگیرند، برتری آیفون به موبایل های اندرویدی مضاعف است.

نخست اینکه در آن مناطق کاربران هنگام دریافت گوشی اندرویدی با شماری اپلیکیشن مواجه می شوند که به طور پیش فرض از سوی اپراتور عرضه کننده نصب شده و عموما هم قابل حذف نیستند؛ حال آنکه تفاوتی نمی کند آیفون از طریق چه اپراتوری خریداری شود چرا که تنها همان برنامه های همیشگی اپل بر روی آی او اس نصب شده اند. مورد دوم اینکه فروشگاه های خرده فروشی اپل از متخصصین و مشاوران فراوانی بهره می برند که قادرند و موظفند به تمام سوالات و مشکلات کاربر پاسخ دهند و به آن ها رسیدگی نمایند. در حالی که صاحبان گوشی های اندرویدی به نحوی با سازنده ارتباطی ندارند و برای برطرف کردن مشکلات می بایست به مراکز دیگری مراجعه نمایند.

but-if-you-hate-apple-heres-your-best-option

و اما بهترین گزینه اندرویدی

اگر با این توضیحات همچنان قانع نشدید و به طور کلی حس خوبی به اپل و آیفون هایش ندارید، انتخاب اندرویدی مناسبی هم وجود دارد. گوشی های هوشمند پیکسل گوگل تا چند وقت دیگر روانه بازار می شوند و در کنار سخت افزار قدرتمند، عاری از مسائل و ایراداتی هستند که بسیاری از موبایل های اندرویدی با آنها دست به گریبانند. این شرکت به طور مداوم بروزرسانی های اندروید را در اختیار پیکسل می گذارد و افزون بر این در صورت بروز مشکل با مراجعه به نمایندگان گوگل می توانید از مشاوره و راه حل های آنها بهره ببرید. همچنین در موبایل های پیکسل این امکان فراهم شده تا کاربر صفحه نمایش گوشی را با متخصصین مربوطه به اشتراک گذاشته تا آنها از نزدیک مشکل را بررسی نمایند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.