احتمالاً اپل در تحویل به موقع آیفون ۷ پلاس به مشتریان با مشکل مواجه شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تحقیقات جدید نشان می دهد که محبوبیت موبایل هایی با نمایشگر بزرگ سال به سال افزایش می یابد. زمانی بود که استیو جابز معتقد بود اسمارت فون با نمایشگر بیش از ۳.۵ اینچ مزخرف و بلااستفاده است، اما مسیری که سامسونگ آغاز کرد در نهایت به جایی ختم شد که خود اپل نیز به تولید موبایل های بزرگتر روی آورد.


این حرکت تا جایی پیش رفت که کمپانی مذکور در سال ۲۰۱۴ نسخه ای در اندازه یک فبلت از آیفون با نام آیفون ۶ پلاس را در کنار آیفون معمولی روانه بازار ساخت.

جز ابعاد نمایشگر، آیفون های اپل از جهت دیگری نیز با هم متفاوت بودند؛ کیفیت و امکانات دوربین. در طی دو سالی که از تولید آیفون نسخه پلاس می گذرد، همواره این محصول ۵.۵ اینچی از لحاظ امکانات و کیفیت دوربین از آیفون ۴.۷ اینچی بهتر و قدرتمندتر بوده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

امسال نیز همه شواهد و تصاویر و شایعات نشان می دهد که آیفون ۷ پلاس از دوربین با لنز دوگانه بهره می برد، در حالی که نسخه معمولی فاقد این ویژگی است. از دیدگاه کارشناسان، استفاده از این دوربین دوگانه می تواند در ترکیب با تکنولوژی اختصاصی کمپانی Linx (که اپل آن را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد) کیفیت و قدرت دوربین های حرفه ای DSLR را برای فبلت اپل به ارمغان بیاورد.

حال یکی از تحلیلگران بازار معتقد است که محبوبیت روز افزون موبایل های با نمایشگر بزرگتر، در کنار پیچیدگی تولید دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس، سبب خواهد شد که اپل نتواند این موبایل را با سرعت کافی تولید کند و از آن طرف تقاضای بیشتر برای آیفون بزرگتر باعث خواهد شد که تحویل سفارش ها با تاخیر قابل توجهی مواجه گردد.

برخی پیش بینی ها حاکی از آن است که امسال به ازای فروش هر سه آیفون ۷ معمولی، یک آیفون ۷ پلاس به فروش خواهد رفت. بنابراین به احتمال فراوان تیم کوک و تیمش با حجم قابل توجهی از سفارش مواجه خواهند شد که به این راحتی ها نمی توانند پاسخگوی آنها باشند.

چنین اتفاقی پیش از نیز برای برخی محصولات اپل، از جمله نسخه اول اپل واچ به وجود آمده بود. حال باید دید ارزشمندترین کمپانی دنیا چگونه می تواند این مشکل را حل کرده و رضایتمندی خریداران را تامین نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.