انتشار تصویر دیگری که مشخصات آیفون ۷ و ۷ پلاس را نشان میدهد؛ این بار، دوربین و باتری بهتر

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در ادامه انتشار اطلاعات و گاهی هم شایعات مربوط به تلفن هوشمندی که کمتر از ۱۰ روز دیگر به رونمایی اش مانده، امروز هم یک تصویر دیگر منتشر شد. تصویر یاد شده که حاوی برخی مشخصات نسل هفتم آیفون ها است از طریق Weibo به بیرون درز کرده و اولین مشخصه ای که در این لیست جلب توجه می کند، پایبندی سازنده به حفظ ابعاد صفحه نمایش است؛ ۴.۷ اینچ برای آیفون ۷ و ۵.۵ اینج برای مدل پلاس آن، درست مانند سری ۶ و ۶s.


قسمت جالب ماجرا در قسمت سخت افزار است؛ بهره مندی از پردازنده های مرکزی A10، با فرایند تولید ۱۶ نانومتر که توسط کمپانی TSMC ساخته می شوند. با عنایت به نخستین نتایج بنچ مارک ها، چیپ های یاد شده ۲۰-۳۰% به نسبت مدل A9 عملکرد بهتری دارند، در صورتی که همین ارتقاء عملکرد در مورد مدل های A8 به A9، حدود ۵۰% بودند. البته شرکت سازنده مدعی است این بهبود ۲۰ تا ۳۰ درصدی هم بسیار موثر است و عملکرد بهینه تری در مصرف باطری خواهد داشت. همچنین در ساخت آنها برای اولین بار از روش موسوم به «fan-out» استفاده می شود که نتیجه اش فشرده تر شدن «برد» است و در نهایت فضای بیشتری را داخل گوشی آزاد می کند. بر اساس اطلاعات دیگری که در تصویر منتشر شده آمده، اپل از این فضای ایجاد شده حداکثر استفاده را کرده و در مدل ۴.۷ اینچی، یک باتری بزرگتر ۱۹۶۰ میلی آمپری جای داده است. البته ممکن است حذف جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم در جادارتر شدن قسمت داخلی گوشی بی تاثیر نبوده باشد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

iPhone-7-leaked-specs

میزان رم به کار رفته از نوع DDR4 و به ترتیب برای گوشی های ۷ و ۷پلاس، ۲ و ۳ گیگابایت هستند و اینطور که از عکس برداشت می شود، دوربین پشتی آنها مانند نسل قبلی کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی دارد؛ اما قسمت تغییر یافته مربوط به ریزه کاری های دوربین هستند. احتمالا شرکت سازنده از ماژول های جدیدی در ساخت دوربین هایش بهره گرفته که قادر است محدوه دیافراگم گوشی ۴.۷ اینچی اش را از f/2.2 به f1.9 کاهش دهد و از آن طرف اندازه سنسور را در همین مدل به ۱/۲.۶ و در مدل پلاس یه ۱.۳ اینچ افزایش دهد. نا گفته نماند که دوربین های آیفون، از ابتدا تصاویری با کیفیت بالا ثبت می کردند اما تغییرات مذکور که لنز دوربین بزرگتری را هم به همراه آورده اند، زمانی تاثیرشان را نشان می دهند که عکس در محیط کم نورتری گرفته شود. نکته قابل توجه اینست که اگر قرار باشد آیفون ۷ پلاس دوربین اصلی دوگانه داشته باشد، چطور می توان این مشخصات را در آن جای داد؟ در هر حال موضوع خوشایند اینست که مدل هایی که در راه هستند قرار است دوربین های بسیار با کیفیت، باتری بهتر و پردازنده سریع تری داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.