فروشگاه های اپل با تغییرات شگرفی روبرو می شوند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

«متفاوت فکر کن». این جمله از دیرباز شعار اصلی اپل بوده و پایبندی به آن، همواره در محصولاتی که خلق می کند به چشم می خورد. این غول عرصه فناوری این بار تصمیم دارد به جان فروشگاه هایش بیفتد و آنها را از نو طراحی کند؛ به طوری که هنگام ورود به آنجا، دیگر فقط با چند دست میز و صندلی و انواع محصولاتی که روی آنها چیده شده اند، مواجه نباشیم.


ایده این کار به دو سال قبل بر می گردد؛ سال ۲۰۱۴ بود که «جانی آیو»، مدیر بخش طراحی به همراه «آنجلا آرنتس» که مسئولیت خرده فروشی ها را بر عهده دارند، تصمیم گرفتند در زمینه باز طراحی و نوسازی فروشگاه های شان با هم همکاری کنند. جایی که سود آوری قابل توجهی برای شرکت به ارمغان می آورد و می توان آن را مقر برترین گجت های تکنولوزیک نامید.

union-square-apple-store-plaza2

در ماه «می» بود که اولین محصول این همکاری به ثمر نشست؛ این دو، در یکی از بهترین اپل استورهای سان فرانسیسکو، که در نزدیکی یکی از میدان های این شهر قرار دارد، یک دیوار بزرگ ویدئویی نصب کردند که ارتفاعش به بیش از ۱۵ متر میرسد. علاوه بر این طرح خیره کننده، مکان های خاصی را در گوشه و کنار فروشگاه  بنا کردند تا اگر بازدید کننده ها مایل باشند، در محیطی زیبا دور هم جمع شوند و گپی بزنند و برای خرید کالای مورد نظرشان شور و مشورت کنند. همچنین ایستگاه هایی که مشتریان می توانند سوالات شان را در رابطه محصولی بپرسند یا در صورت لزوم، خدماتی دریافت کنند، از «Genius Bar» به «Genius Grove» تغییر نام پیدا کرد؛ ایستگاه های یاد شده دقیقا در زیر سایبان درختان فیکوس، که در گلدان های چشم نوازی کاشته شده اند، جانمایی شدند که به خاطر حس خوبی که منتقل می کردند از آنها به عنوان «روح و جان اپل استور» هم یاد می شود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

apple store-genius bar

خانم «آنجلا آرنتس» در مصاحبه با نشریه «Fortunes» می گوید ما قصد داریم نقش فروشگاه ها و کارمندان مان را در جامعه اطرافمان متحول کنیم. می خواهیم مانند میدان اصلی شهر باشیم و با آغوش باز از مشتریان مان استقبال کنیم. او به همراه جانی، برای بنگاه های تجاری ای که از قضا عضو مشتریان با اهمیت شان هم هستند، تدبیری اندیشیدند و مکانی را موسوم به «انجمن» در این فروشگاه ها جانمایی کردند؛ برخی از کارمندان تیم تجاری اپل همیشه در آنجا مستقرند و کاملا از نزدیک به مشتریان خاص شان مشاوره می دهند. اما قسمت جالب دیزاین جدید، مربوط به یک سری فروشگاه های منتخب است؛ محیط خاصی موسوم به « پلازا »در اپل استورهای یاد شده وجود دارند که تعدادی صندلی و نیمکت اضافه در آنجا به چشم می خورند، در این محیط وای-فای رایگان در دسترس است و آخر هفته ها نیز گروه های موسیقی به اجرای زنده می پردازند.

apple_store_san_francisko

خانم آرتنس در بخشی دیگر از مصاحبه اش حرف های جالبی می زند و می گوید که ما بر روی «متمدن کردن تکنولوژی» و ادغام آن با «هنرهای لیبرال» تمرکز کرده ایم و در این مکان ها تجربیاتی را فراهم می کنیم که از یک طرف  بازدیدکنندگان مان آموزش می بینند و سرگرم می شوند و از طرف دیگر به کارآفرینان حاضر هم قدرت می بخشند.

کمپانی متبوع این مدیران مورد بحث، قریب به ۵۰۰ فروشگاه در سراسر جهان برپا کرده است؛ مکان هایی که فقط یک فروشگاه نیستند و مانند سایر نوآوری های این شرکت، به نوعی یک جاذبه محسوب می شوند. در حال حاضر، احیا و بازطراحی اپل استورها در حال انجام است و چنانچه این سردمدار عرصه فناوری در این زمینه نیز موفق شود، از پس انجام ماموریتش به خوبی برآمده است: «سبک زندگی را عرضه کن، نه ابزار آن را»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.