اولین عقب نشینی اپل؛ قیمت مبدل ها برای مک بوک پروهای جدید کاهش یافت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

همین دیروز بود که گفتیم مک بوک پروهای جدید اپل به هیچ وجه رضایت کاربران حرفه ای را جلب نکرده و صدای اعتراض از گوشه و کنار جامعه توسعه دهندگان بلند شده است. حالا و برای جبران بخشی از این نارضایتی کمپانی اپل با صدور بیانه ای قیمت تمام دانگل های تبدیل درگاه ها جهت استفاده در مک بوک پروهای جدید را به شکل قابل توجهی کاهش داده است.


در بیانه اپل آمده:

«ما دریافتیم که بسیاری از کاربران، به خصوص حرفه ای ها، وابستگی زیادی به درگاه های قدیمی برای انجام کارهای خود دارند و از این رو با مشکل مواجه شده اند. ما در عین حالی که می خواهیم این اکوسیستم با سرعت به رشد خود ادامه دهد، تمایل داریم که به کاربران خود در مسیر این تغییر و حرکت به سمت تکنولوژی های جدیدتر یاری برسانیم. به همین دلیل تا پایان سال جاری تمام مبدل های تاندربولت ۳، USB-C و کابل های اتصال مربوطه را با قیمتی پایین تر به فروش خواهیم رساند.»

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

بر این اساس قیمت انواع دانگل های USB-C و تاندربولت ۳ مناسب استفاده در مک بوک پروها به شرح زیر تغییر کرده است:

  • مبدل درگاه USB-C به USB معمولی از ۱۹ به ۹ دلار
  • مبدل درگاه تاندربولت ۳ به تاندربولت ۲ معمولی از ۴۹ به ۲۹ دلار
  • کابل تبدیل یک متری USB-C به تاندربولت از ۲۵ به ۱۹ دلار
  • کابل تبدیل دو متری USB-C به تاندربولت از ۳۵ به ۲۹ دلار
  • آداپتور چندگانه با درگاه های HDMI ،USB و USB-C از ۶۹ به ۴۹ دلار
  • آداپتور چندگانه با درگاه های VGA ،USB و USB-C از ۶۹ به ۴۹ دلار

شرکت ساکن کوپرتینو همچنین قیمت لوازم جانبی مبتنی بر USB-C را نیز کاهش داده است. بدین صورت که حالا کارت خوان کارت های SD محصول سن دیسک به جای ۴۹ دلار با قیمت ۲۹ دلار در دسترس خریداران خواهد بود.

علی رغم تمام این کاهش قیمت ها، هنوز هم فروشگاه اپ استور ارزان ترین مکان برای تهیه مبدل ها و دانگل های مورد نیاز نیست و کاربران می توانند در عوض به سراغ محصولات دیگر کمپانی ها با قیمت های پایین تر بروند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.