اپل، پتنتی در زمینه ضبط اطلاعات سارقان ثبت کرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

به نقل از وب سایت Apple Insider، اپل در حال تحقیق بر روی روش هایی است که می توانند اطلاعات بیولوژیک افراد را در دستگاه های مبتنی بر iOS ثبت کنند. هدف از این تحقیقات، دسترسی به مشخصات فردی است که احتمالا آیفون و آیپد را سرقت کرده و قصد دارد قفل آن را باز کند. در همین راستا کمپانی مورد بحث، به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که از طریق تاچ آیدی، دوربین و چند حسگر دیگر، داده های مورد نیاز را در صورت لزوم  ثبت می کند.


سیستم طراحی شده، قادر است عملیات ضبط داده های مربوطه را از راه های مختلفی اجرا کند. چنانچه سارق، شش بار به باز گشایی قفل از طریق تاچ آیدی اقدام کند و ده مرتبه نیز رمز ورود اشتباه وارد نماید، سیستم ضبط اطلاعات آغاز به کار می کند. در حالت بعدی، تنها با یک بار اقدام به ورود ناموفق، داده های لازم از طریق حسگر اثر انگشت ثبت می نماید و دوربین جلو هم عکس فرد مضنون را ثبت می کند. در تمامی این موارد، کاربر قادر است در چنین مواردی ضبط اطلاعات را فعال یا غیر فعال کند. در این پتنت همچنین ثبت اطلاعات جانبی دیگری نیز توسط کاربر قابل تنظیم هستند،از جمله ثبت زمان، موقعیت مکانی دستگاه، سرعت، فشار هوا و برخی موارد دیگر.

patent-w600-h600

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۶

پس از ثبت اطلاعات، نوبت به محل ذخیره سازی آنها می رسد. اطلاعات یاد شده می توانند هم در دستگاه قرار بگیرند و یا به یک سرور دیگر منتقل شوند تا آنجا ارزیابی شوند؛ هنگامی که سیستم به گونه ای مطمئن شود اطلاعات، دیگر قابلیت استفاده ندارند،  آنها را به طور خودکار پاک می کند.

از طرفی ممکن است فردی که چندین بار اقدام به رمزگشایی گوشی یا تبلت می کند، سارق نباشد. به طور مثال فرزند کوچک خانواده است که روی کنجکاوری سعی را قفل را باز کند که در این زمینه، کمپانی یاد شده  اعلام کرده که ذخیره داده ها بر روی یک سرور مجهز به بانک اطلاعاتی آنلاین، می تواند در نگهداری اطلاعات افراد شناسایی شده و معتبر بسیار موثر باشد. گفتنی است، تاکنون هیچ اثر انگشتی بر روی یک سرور مجزا ثبت نشده که موضوع خوشایندی برای کاربران محسوب می شود.

از یک طرف پر واضح است که این فناوری قانونی، به این زودی ها در محصولات اپل اعمال نخواهند شد؛ از طرف دیگر ثبت پتنت مورد بحث، بر این مسئله تاکید می کند که کمپانی مذکور تحقیقانش را در زمینه سخت تر کردن دسترسی به دستگاه هایش، به شدت افزایش داده و برای اطمینان خاطر خود و کاربرانش، در پی چیزی فراتر از رمزعبور و حسگر اثر انگشت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.