اپل، یک شرکت تولیدکننده هدست AR با نام میرا را خریداری کرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

شرکت میرا که مقر اصلی آن در لس‌آنجلس قرار دارد، تولیدکننده هدست‌های واقعیت افزوده برای شرکت‌های دیگر (از جمله نینتندو) و ارتش ایالات متحده است. حالا امروز، مدیرعامل میرا از فروش این شرکت به اپل خبر داد و اپل نیز این خبر را تأیید کرد.
این خبر تنها یک روز پس از رونمایی از Vision Pro، هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر می‌شود. ویژن‌پرو یک هدست واقعیت ترکیبی ۳٬۴۹۹ دلاری است که در کنفرانس WWDC معرفی شد.
میرا تا به‌حال موفق به جذب سرمایه ۱۷ میلیون‌دلاری شده‌است و حالا مبلغی که اپل بابت آن پرداخت کرده، اعلام نشده‌است. طبق گفته دو تن از کارکنان میرا که تقاضا کرده‌اند هویت‌شان ناشناس بماند، جان آیو، مدیر طراحی سابق اپل، مشاور میرا بوده‌است.

اپل اطلاعات زیادی درباره هدف و جزئیات این خرید در اختیار خبرگزاری‌ها نگذاشته‌است. تنها چیزی که این شرکت به سایت ورج اعلام کرده، این است که «اپل، در طول زمان، شرکت‌های کوچک مختلفی را در حوزه فناوری خریداری کرده‌است و عموماً درباره اهداف و برنامه‌های خود ]در رابطه با خرید شرکت‌ها[ صحبت نمی‌کنیم.» مشخص نیست که اپل به همکاری این واحد با ارتش امریکا ادامه دهد، اما با توجه به عملکرد گذشته این شرکت، بعید است که این اتفاق بیفتد.

طبق سوابق ثبت‌شده دولتی و اعلامیه‌های عمومی، قراردادهای نظامی میرا شامل یک توافق‌نامه کوچک با نیروی هوایی و یک قرارداد هفتصدهزار دلاری با نیروی دریایی امریکا می‌شود. قرارداد نیروی هوایی مربوط به استفاده خلبان‌های  Travis Air Force Base از هدست‌های Prism Pro برای نمایش دستورالعمل‌های مختلف می‌شود. یک قرارداد بزرگ دیگر میرا با نینتندو بسته شده‌است که مربوط به استفاده از هدست‌ها در تم‌پارک‌های این شرکت در ژاپن و لس‌آنجلس می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.