اپل ادعا می کند که «هوش مصنوعی» به صورت پنهان در iOS وجود دارد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

مدتی پیش، این موضوع  مطرح شده بود که اپل در رابطه با توسعه و پیشبرد فناوری «هوش مصنوعی» با محدویت هایی مواجه است. دلیل این ادعا، اهمیت ویژه ایست که کمپانی مورد بحث برای حریم شخصی کاربرانش قائل است. از طرفی، مدیران این کمپانی، اظهار کرده اند که این فناوری در حال حاضر هم در دستگاه های اپل به کار گرفته شده، اگرچه ممکن است خیلی واضح نباشند.


نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۲

مدیران شرکت یاد شده، اذعان کرده اند که این فناوری به اندازه ای که کمپانی های دیگر روی آن متمرکز شده اند برای شرکتش شان در درجه اول اهمیت قرار ندارد، اما نمونه هایی از آن در محصولات این شرکت به چشم می خورند. برای مثال «سیری» در سال ۲۰۱۴، به یک شبکه وابسته به عصب شیفت داده شد که این امر در راستای بهبود فرایند تشخیص صدا انجام گرفت. همچنین روش های نا محسوس دیگری هم هستند که iOS در راستای «یادگیری ماشینی» به کار می بندد. مانند زمانی که نام یک مخاطب که اتفاقا در لیست مخاطبان تان قرار ندارد به شما پیشنهاد می شود؛ این کار بر اساس سایر پیام ها، ایمیل یا … صورت می گیرد. مثالی دیگر، پیشنهاد اپلیکیشن هایی که احتمالا مایلید آنها را اجرا کنید  یا نمایش هتلی است که رزرو کرده اید، آن هم زمان را می خواهید در اپلیکیشن Maps چیزی را جستجو کنید.

با همه این اوصاف، مدیر مربوطه کاملا این موضوع را تایید کرد که در کمپانی متبوعش، تیمی متمرکز بر امور هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی وجود ندارد. در این میان نتیجه گیری کمی سخت می شود، زیرا نه میتوان ادعا کرد که کمپانی مورد بحث هیچ فعالیتی در این زمینه نداشته، و نه می توان اینگونه برداشت کرد که اپل توان رقابت با همتایانش را ندارد. از طرف دیگر، این کمپانی مایل است که همگی باور داشته باشند که فناوری یاد شده به نحوی وارد محصولات اخیر و به روز شده اپل شده است که با تایید این ادعا ها، این نکته همچنان نا مشخص باقی می ماند که آیا چنین نمونه هایی از هوش موصنوعی ممکن است به دلیل مسئله حریم شخصی در همین حدی که هستند باقی بمانند، یا در آینده می توانبم شاهد پیشرفت و دگرگونی آن باشیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.