اپل سفارش قطعات اولیه آیفون های جدیدش را برای پاسخ به نیاز انتهای سال افزایش داده است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

به گزارش یک منبع خبری در کشور تایوان، کمپانی اپل میزان سفارشات خود برای قطعات اولیه آیفون ۷ و ۷ پلاس را در سه ماهه انتهایی سال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داده تا بتواند پاسخگوی نیاز خریداران در انتهای سال و ایام کریسمس باشد.


لازم به ذکر است که اپل در نیمه دوم سال گذشته توانسته بود ۸۵ تا ۹۰ میلیون دستگاه آیفون ۶s و ۶s پلاس را روانه بازار نماید، اما به نظر می رسد این رقم برای آیفون های جدید چیزی در حدود ۸۰ تا ۸۴ میلیون واحد باشد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

این افزایش حجم سفارش سبب می شود که شرکت های تامین کننده (عمدتاً تایوانی و چینی) ماه های بسیار پر کاری را پیش رو داشته باشند و به طبع آن گزارش های سه ماهه چهارم آنها نیز بسیار درخشان خواهد بود.

در گذشته، شنیده بودیم که شرکت اپل با تامین کننده های خود مذاکره کرده تا بتواند پیش از اتمام سال ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون آیفون را روانه بازار نماید. تا کنون این سازنده ها توانسته اند قطعات مورد نیاز مونتاژ ۸۰ میلیون آیفون ۷ و ۷ پلاس را به تولید برسانند، اما بحران بزرگ انفجار باتری گلکسی نوت ۷ سامسونگ این فرصت را در اختیار کمپانی آمریکایی قرار داده تا تکراری بودن آیفون ها جدید را تحت الشعاع قرار داده و فروش بالایی را تجربه نماید.

البته همه تحلیلگران تا این مقدار خوشبین نیستند. موسسه تحقیقاتی GfK آلمان به تازگی نتایج بررسی خود را در خصوص فروش هفته اول آیفون های جدید منتشر نموده و اعلام کرده است که حجم فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس نسبت به نسل قبلی در مدت مشابه حدود ۲۵ درصد کمتر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.