بتای سوم iOS 10.1 به همراه «حالت پرتره» در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

پرچمداران تازه اپل از حیث ظاهر تفاوت چندانی با مدل های پیشین نمی کنند. با این حال شرکت کالیفرنیایی خیلی خوب توانست مردم را به خرید یکی از این گوشی های هوشمند تشویق کند. اما یکی از ویژگی های جالب آیفون ۷ که در کنفرانس ماه گذشته نیز به آن اشاره شد، قابلیت عکس برداری در حالت پرتره است که صرفا در مدل ۵.۵ اینچی جای خواهد گرفت. به لطف عدسی‌های خاصی که در آیفون ۷ پلاس تعبیه شده اند، حالت پرتره این امکان را فراهم می کند که روی سوژه مورد نظر فوکوس کنید که در نتیجه پشت زمینه‌ای کمی تارتر و پس زمینه‌ای شفاف حاصل می شود. گفتنی است تکنیک «عمق میدان» که زیبایی چشم نوازی را به تصویر می بخشد تاکنون تنها با دوربین های DSLR امکان پذیر بودند که حالا به این گوشی هوشمند که بسیار سبک تر از یک دوربین حرفه‌ایست راه یافته اند. هرچند اپلیکیشن هایی هم در اپ استور یافت می شوند که این جلوه را به صورت نرم افزاری در تصاویر ایجاد می نمایند.


iphone-7-portrait-mode

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

لازم است اشاره کنیم پس از گذشت یک ماه از معرفی قابلیت یاد شده در کنفرانس اپل، تاکنون این ویژگی به آیفون ۷ پلاس راه نیافته و صرفا نسخه آزمایشی آن در بتای آی او اس ۱۰ در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است. اما در سوم نسخه از بتای ۱۰.۱، قابلیت مورد اشاره به مرحله دسترسی عمومی نزدیک تر شده و گفته می شود در آینده نزدیک و در پی انتشار عمومی بروزرسان آی او اس، کلیه‌ی دارندگان مدل ۵.۵ اینچی آیفون۷ بتوانند شاهد حالت پرتره در اپلیکیشن دوربین باشند.

چنانچه شما هم عضو کاربرانی هستید که بتای ۱۰.۱ آی او اس را دریافت نموده‌اید، این امکان را دارید تا به نسخه ۱۰.۱.۳ بروزرسانی نمایید. اپل بروزرسان یاد شده را به منظور رفع شماری از باگ ها و دسترسی به حالت پرتره عرضه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.