سامسونگ رسماً تولید و عرضه گلکسی نوت ۷ را متوقف کرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

همان طور که روز قبل خبر دادیم، به دنبال بروز حادثه برای چند گلکسی نوت ۷ جایگزین در نقاط مختلف دنیا، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت تولید و عرضه این موبایل هوشمند را متوقف سازد. این شرکت همچنین به تمام شرکای خود و اپراتورهای همکار رسماً اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی از توزیع موجودی نوت ۷ در انبارهایشان خودداری کنند.


سامسونگ همچنین اعلام کرده است تمام کسانی که در حال حاضر از این فبلت هوشمند استفاده می کنند، می بایست فوراً آن را خاموش و با مراجعه به نمایندگی های فروش آن را پس دهند. این افراد می توانند در مقابل اقدام به خرید مدلی دیگر از محصولات سامسونگ نمایند، یا این که وجه پرداختی خود را پس بگیرند. این فراخوان شامل تمام نسخه های اولیه و حتی جاگزین های به ظاهر امن نیز می شود.

سامسونگ در بیانیه خود آورده «ما در حال همکاری با رگولاتوری ها و سایر نهادها برای بررسی گزارش حوادث مرتبط با گلکسی نوت ۷ هستیم.»

به طور حتم این اقدام بی ارتباط با دستور کمیسیون امنیت محصولات کشور آمریکا مبنی بر توقف عرضه گلکسی نوت ۷ در خاک این کشور نیست.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۰

این طور به نظر می رسد که باید این بیانیه را نقطه پایان بحران افنجارهای گلکسی نوت ۷ بدانیم، گرچه طبعات مالی و اجتماعی این ماجرا می تواند تا چند سال نیز گیربان گیر سامسونگ باشد.

علاوه بر این، هنوز سرنوشت نهایی این موبایل در هاله ای از ابهام قرار دارد. مشخص نیست که آیا نوت ۷ بعد از رفع نقص دوباره به بازار عرضه خواهد شد، یا این که شرکت کره ای به طور کامل از تولید و عرضه آن منصرف می شود.

از دیدگاه تحلیلگران تصمیم سامسونگ گرچه دیرهنگام است، اما قدم برداشت در مسیر درست خواهد بود، چرا که هر روز ادامه این ماجرا و شنیدن اخبار شایعات درباره حوادث تازه، تنها می توانست اعتبار این شرکت مطرح را بیش از این لکه دار کند.

لازم به ذکر است که با خروج رسمی گلکسی نوت ۷ سامسونگ از بازار فروش، حالا دیگر آیفون های اپل رسماً بی رقیب خواهند بود و شرکت ساکن کوپرتینو می تواند از این فرصت طلایی برای فروش بیشتر آیفون ۷ و ۷ پلاس خود نهایت استفاده را ببرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.