بخشی از ماژول های دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس را کمپانی پریماکس می سازد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

کمپانی پریماکس (Primax) یکی از تامین کنندگان اصلی ماژول دوربین برای بسیاری از موبایل ها هوشمند است. اخیراً خبرهایی از کشور تایوان به گوش می رسد مبنی بر آن که این سازنده مطرح به تازگی ظرفیت تولید خود را حدود ۱۰ درصد افزایش داده است، ضمن این که گفته می شود در حال حاضر بخش قابل توجهی از ماژول های تولیدی این شرکت تایوانی مجهز به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی هستند. همین دو مسئله باعث می شود برخی کارشناسان به این نتیجه برسند که این شرکت وارد حلقه تامین کننده های ماژول دوربین مورد نیاز کمپانی اپل برای تولید آیفون ۷ پلاس شده باشد.


تا به امروز عکس ها، ماکت ها و شایعات گوناگون آن چنان بر دوگانه بودن لنزهای دوربین آیفون ۵.۵ اینچی امسال تاکید دارند که دیگر برای هیچ کس تردیدی در این زمینه باقی نمانده است. البته هنوز نقش لنز دوم در این دوربین جدید به درستی مشخص نیست. برخی آن را در راستای بهبود عملکرد و افزایش سرعت لرزشگیر اپتیکال و همچنین زوم خودکار می دانند، عده ای دیگر نیز نقش آن را افزایش دهنده نور دریافتی توسط لنزها و در نتیجه ارتقای کیفیت عکس ها در نور کم ذکر کرده اند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد؛ این که اپل بخواهد بالاخره از فناوری خاصی که به واسطه خریداری کمپانی LinX در اختیارش قرار گرفته استفاده کرده و تحولی واقعی را در عکاسی با موبایل ها ایجاد نماید. ضمن این که احتمال افزودن قابلیت عکاسی و فیلمبرداری سه بعدی با استفاده از لنزهای دوگانه را نیز نبابد از نظر دور داشت.

در ماه ژوئن اعلام شده بود که شرکت Innotek (متعلق به LG) تنها تامین کننده ماژول های دوربین برای آیفون های آینده اپل خواهد بود، چرا که اخیراً سونی نتوانسته انتظارات مدیران سختگیر اپل را برآورده سازد، اما به نظر می رسد اهالی کوپرتینو می خواهند با تنوع بخشی به منابع تامین قطعات، از ریسک های پیش روی خود در مواجهه با تقاضای بازار بکاهند.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل در ماه آینده میلادی معرفی و روانه بازار خواهند شد. تصور می شود که هر دوی این محصولات از لحاظ سخت افزار و قابلیت های نرم افزاری مربتط با دوربین، دستخوش تغییرات قابل توجهی شده باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.