کارشناسان: تقاضا برای آیفون های جدید با کاهش مواجه شده است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

با آن که هنوز وبسایت اپل تاخیر های قابل توجهی را برای تحویل سفارش برخی مدل های آیفون ۷ و ۷ پلاس نشان می دهد، اما بر اساس بررسی های موسسه معتبر KGI، روند تقاضا برای این محصولات سیر نزولی به خود گرفته است و این مسئله باعث شده برخی کارشناسان پیش بینی های خود نسبت به فروش آیفون های جدید را تا حدودی تعدیل کنند.


منبع این اطلاعات جدید یادداشتی است که به دست کارشناس مشهور مینگ چی کو منتشر شده است. او دیدگاه خود را بر اساس میزان موجودی آیفون های جدید انبار شده در فروشگاه های اپل استور و سایر خرده فروشی ها در سرتاسر دنیا بنا کرده و این طور نتیجه گرفته که افزایش موجودی انواع مختلف آیفون – به خصوص رنگ هایی جز مشکی و مشکی براق نسخه ۴.۷ اینچی – در تمام فروشگاه ها نشان می دهد که روند تولید نسبت به فروش به شکل قابل توجهی پیش افتاده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

کو پیش بینی کرده که سرعت توزیع انواع آیفون در دو ماه انتهای سال حدود ۵ تا ۱۵ درصد در نقاط مختلف دنیا کندتر شود. او که پیش از این میزان عرضه تلفن های هوشمند اپل در سه ماهه آخر سال را رقمی در حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیون واحد برآورد کرده بود، حالا این تخمین را ۵ میلیون دستگاه گاهش داده است.

البته این گزارش با شنیده های قبلی مبنی بر افزایش چشمگیر سفارش های اپل برای تولید قطعات اولیه آیفون ها در روزهای انتهایی ماه سپتامبر در تناقض است، گرچه پیش بینی آن زمان از تولید و عرضه آیفون های جدید تا پایان سال حدود ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاه بود.

بسیاری تصور می کردند که خروج اصلی ترین رقیب، یعنی گلکسی نوت ۷ سامسونگ، از میدان رقابت فرصتی طلایی را برای فروش بسیار عالی آیفون های اپل فراهم خواهد آورد، اما تا امروز آمار دقیقی در خصوص مقدار واقعی اثر آن در دست نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.