آیا حافظه داخلی آیفون ۷ نسخه ۳۲ گیگابایتی کندتر از دیگر مدل هاست؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

هفته قبل وبسایت GSMArena گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این که تست های آنها نشان می دهد سرعت خواندن و نوشتن در حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ و ۷ پلاس نسبت به دیگر ظرفیت ها از سرعت به مراتب کمتری برخوردار است. همین مسئله اعضای کانال «Unbox Therapy» در یوتوب را بر آن داشت تا صحت ادعای مذکور را بررسی نمایند.


لیو هیلسنتگر (Lew Hilsenteger) در ویدیوی منتشر شده تلاش می کند از دو روش مختلف سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در نسخه ۳۲ گیگابایتی آیفون های جدید را با دیگر ظرفیت ها مورد مقایسه قرار دهد.

تماشای ویدیو

تست اول توسط اپلیکیشن «PerformanceTest Mobile» انجام می گیرد و نشان می دهد سرعت خواندن اطلاعات از حافظه داخلی در نسخه ۳۲ گیگابایتی در مقایسه با نسخه ۱۲۸ گیگابایتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. به طوری که اولی توانسته در عرض یک ثانیه ۶۵۶ مگابایت را بخواند. رقم مذکور برای حافظه حجیم تر برابر با ۸۵۶ مگابایت در ثانیه است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

اما آن چه تعجب تست کننده ها را هم به دنبال دارد، تفاوت فاحشی است که در سرعت نوشتن اطلاعات وجود دارد. در شرایطی که سرعت نوشتن اطلاعات در آیفون ۱۲۸ گیگابایتی برابر با ۳۴۱ مگابایت بر ثانیه است، نسخه کم حجم تر نمی تواند به رکوردی بهتر از ۴۲ مگابایت در ثانیه برسد.

هیلسنتگر در مرحله بعد سراغ تستی ملموس تر می رود تا این اختلاف سرعت را در کاربردهای روزمره نیز تست کند. این بار سرعت نسخه ۳۲ گیگابایتی با نسخه گران قیمت ۲۵۶ گیگابایتی سنجیده می شود. نتیجه این که انتقال یک فیلم ۴.۲ گیگابایتی – از طریق کابل USB و با استفاده از یک دستگاه مک بوک – در نسخه ۲۵۶ گیگابایتی حدود ۲ دقیقه و ۳۴ ثانیه به طول انجامید. این رقم برای نسخه ۳۲ گیگابایتی برابر با ۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه به ثبت رسیده است.

به طور معمول حافظه های SSD حجیم تر سرعت و عملکرد بهتری نسبت به نمونه های کوچکتر دارند، چرا که واحد کنترل کننده آنها تعداد چیپ حافظه NAND بیشتری را در اختیار دارد. تعداد چیپ های سری شده بیشتر در ظرفیت های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی سرعتی به مراتب بهتر را، به خصوص در زمان نوشتن اطلاعات فراهم می کند.

پس نتیجه به دست آمده در این تست ها به هیچ وجه عجیب و غیر عادی نیست. ضمن این که حجم فایل هایی که در این دو حافظه جا به جا می شوند، با میزان ظرفیت آنها رابطه مستقیمی دارند. به عبارت دیگر، سرعت حافظه داخلی آیفون ۷ مدل ۳۲ گیگابایتی رابطه ای منطقی با ظرفیت آن دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.