با این ترفند اپلیکیشن‌های آیفون خود را از دیگران مخفی کنید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

ایجاد ظاهری شخصی و متفاوت در سیستم عامل IOS، کاری دشوار و تا حدودی غیر ممکن است. این سیستم عامل امکانات شخصی سازی متنوعی نداشته و ظاهری تقریبا یکسان را به کاربران ارائه می دهد. یکی از روش های ایجاد تمایز ظاهری در سیستم عامل IOS، پنهان سازی آیکون اپلیکیشن هاست. آیکون ها در ظاهر این سیستم عامل نقش پررنگی را ایفا نموده و کاربر پس از باز نمودن قفل دستگاه، تنها چیزی را که مشاهده خواهد کرد، آیکون های فراوان و تکراری است که در تمامی دستگاه های مجهز به IOS به یک شکل قرار گرفته اند. علاوه بر این گاهی پیش می‌آید که تمایل ندارید دوستان و اطرافیان‌تان بدانند که مثلا فلان برنامه روی گوشی شما نصب شده است. در این شرایط با استفاده از ترفند زیر می‌توان آیکن اپلیکیشن دلخواه خود را به طور موقت از دید دیگران مخفی کنید.


در ابتدا می بایست اپلیکیشنی را که قصد پنهان سازی آیکون آن را دارید، مشخص نمایید. اگر از اپلیکیشن های پیش فرض اپل نظیر Health و یا Podcasts استفاده ی فراوانی نمی کنید، پس آیکون آنها بهترین گزینه برای مخفی سازی هستند. سپس می بایست تمامی این اپلیکیشن ها را در یک پوشه قرار دهید. حال با نگاه داشتن انگشت خود بر روی آیکون مورد نظر ، حالت wiggle یا همان لرزش آیکون ها را فعال نمایید. آیکون مورد نظر را به تنهایی در صفحه دوم پوشه قرار دهید. دقت کنید که حالت wiggle باید همچنان فعال باشد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹

حال می بایست طبق تصویر زیر آیکون مورد نظر را دوباره به صفحه سوم انتقال دهید. با نگاه داشتن انگشت خود، آیکون مورد نظر را با انتقال به منتهی الیه سمت راست به آخرین صفحه انتقال دهید و انگشت خود را رها نکنید. در این صورت باید نقطه ای که نمایانگر شماره صفحه در پایین پوشه قرار دارد، روشن شود. آیکون را به قسمت مرکزی پوشه انتقال داده و در همین حین کلید هوم را فشار دهید. با این کار آیکون مورد نظر به یکباره ناپدید شده و تا راه اندازی محدد دستگاه از دید شما پنهان خواهد ماند.

final-act-hide-apps

این ترفند برای نسخه های نهم و بالاتر سیستم عامل IOS در دسترس است. همچنین از طریق این لینک می توانید به ویدئو آموزشی این ترفند دسترسی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.