سامسونگ، عرضه گوشی های «منفجر شونده ی» نوت ۷ را متوقف کرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

پس از گزارشات متعددی در رابطه با منفجر شدن برخی از آخرین پرچمداران سامسونگ، شرکت سازنده، عرضه آنها را در بعضی مناطق متوقف کرد تا تست های کنترل کیفیت بیشتری روی آنها انجام دهد.


اخیرا تعدادی از صاحبان این فبلت تازه رسیده، در شبکه های اجتماعی کره جنوبی، عنوان کردند که موبایل شان در حین شارژ منفجر شده است. همین امر سامسونگ را واداشته تا عرضه ی آنها را در مناطق خاصی، متوقف کند. کمپانی سازنده، در یک پاسخ مختصر به رویترز گفته دلیل تاخیر در ارسال گوشی ها، بررسی موضوع و آزمایش کیفیت سنجی ست.  دلیل این اتفاق در گزارش های اولیه کاربران، استفاده از پورت USB نوع C بود که ساخت سامسونگ نبوده و مارک متفرقه ای داشته است؛ پیش از این، برخی از آیفون ها هم به دلیل شارژ با کابل غیر اصلی، به چنین سرانجامی دچار شده بودند.

exploded-galaxy7_1-2

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۰

همانطور که اشاره شد، سامسونگ نه نام کشور هایی که در تحویل سفارشات شان تاخیر دارند را عنوان می کند و نه به مدت زمان این تاخیر اشاره ای کرده است؛ اگر چه مدل هایی که برای فروش بین المللی و  ایالات متحده تولید شده اند، پیکربندی متفاوتی دارند اما یک نوع باتری در همگی آن ها تعبیه شده است. برخی اپراتورهای آمریکا از قبیل AT&T و T-Mobile، می گویند کمپانی سازنده هنوز اسمارت فون های یاد شده را تحویل شان نداده، اما فروشگاه بزرگ آمازون فعلا با تاخیری در تحویل گوشی های خریداری شده مواجه نشده است.

مشکلات گلکسی نوت ۷ به اینحا ختم نمی شود. برای صفحه نمایش این گوشی گران قیمت از گوریلا گلس ۵ استفاده شده، اما آنطور که از بررسی های منتشر شده در وب سایت های مرتبط و همچنین یوتیوب به نظر می رسد، این نوع اسکرین بسیار حساس به خط و خش است. همان مشکلی که قبلا هم در آیفون ۶ مشاهده شده بود. اگرچه سازنده پنل مورد بحث، این موضوع را نمی پذیرد و معتقد است، ایراد در نحوه ی آزمایشات و تست هاست.

تا کنون دو عدد گوشی نوت ۷ با این مشکل روبرو شده اند و سامسونگ قصد دارد با بررسی های بیشتر روی کالاهایی که هنوز وارد فروشگاه ها نشده اند، از تکرار این اتفاق جلوگیری کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.