سامسونگ تیم سازنده سیری را به تصاحب خود درآورد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

این روزها نام آوران عرصه‌ی فناوری به دنیای هوش مصنوعی و طراحی و توسعه دستیارهای هوشمند مانند سیری و الکسا روی آورده اند. سامسونگ که از قافله عقب مانده بود ترجیح داده به جای توسعه یک دستیار هوشمند، یک نمونه حاضر و آماده اش را بخرد. این کمپانی کره ای به تازگی اعلام کرده که شرکت نوپای Viv Labs را خریداری کرده؛ موسسین استارتاپ یاد شده اولین کسانی هستند که دستیار هوشمند اپل، سیری، را طراحی کردند. گفتنی است این معامله از سوی منابع موثق و همچنین سامسونگ مدیوم تایید شده حال آنکه تاکنون هیچ یک از طرفین مبلغی را فاش نکرده اند.


در ماه می بود که ویو لَبز(Viv Labs) از نسل جدید دستیار هوشمندش موسوم به Viv پرده برداشت که قادر هم بود از پس شمار قابل توجهی از درخواست های کاربر به خوبی بربیاید. آدام چیِر، دَگ کیتلاس و کریس بریگَم که حالا دیگر دستیار هوش مصنوعی شان را روبراه کرده اند، عضو اولین افرادی به حساب می آیند که در شکل گیری سیری اپل نقش داشتند. این سه تن به تدریج از اپل بیرون آمدند و چندین سال است که بر روی Viv متمرکز شده و بر روی  توسعه آن فعالیت می کنند. حالا این شرکت برای سامسونگ کار می کند اما به نقل از وب گاه تِک کرانچ،  به فعالیت مستقل خود نیز در این زمینه ادامه خواهد داد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۰

viv-labs-startup_f

همچنین این اقدام ، وابستگی شرکت کره‌ای به گوگل را به میزان چشمگیری با کاهش روبرو می کند. همانطور که پیش از این، معرفی سامسونگ پی مستقیما به رقیب جدی گوگل پی مبدل شد و حالا که گوگل در عرصه گجت های هوشمند خانگی گرد و خاک به پا کرده، ویو می تواند به حفظ استقلال کره‌ای در این عرصه یاری برساند.

باید اشاره کنیم که دستیار هوشمند ویو حسابی به کار سامسونگ می آید چرا که می تواند خدمات زیادی را به این شرکت و پلت فرم های فراوانش ارائه دهد. ترکیب هوشمندانه گجت های بی شمار سامسونگ با ویو به موقعیت این شرکت در قیاس با رقبایی همچون الکسای آمازون و دستیار گوگل کمک شایانی می کند. همچنین گفته می شود فناوری یاد شده با پرچمداران جدید گلکسی در سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهند شد و پس از آن به ابزارهای دیگری همچون تلویزیون های این برند راه خواهد یافت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.