سه ویژگی جالب SPOTLIGHT SEARCH که احتمالا از وجود آنها بی خبرید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

نوار جستجو SPOTLIGHT در سیستم عامل iOS نقش پر رنگی را بر عهده دارد. اغلب کاربران این سیستم عامل از نوار جستجوی SPOTLIGHT تنها برای دسترسی سریع تر به اپلیکیشن مورد نظر و یا جستجو در وب بهره می برند. با این حال باید دانست که این ابزار جستجوی به ظاهر ساده می تواند اطلاعات مفیدی را با پردازش های پیچیده خود در اختیار کاربر قرار دهد. ابزار SPOTLIGHT SEARCH که تنها با یک سوایپ در صفحه اصلی آیفون قابل دسترسی است، می تواند اطلاعاتی از قبیل تبدیل واحد، عملیات ریاضی و یا قیمت محصولات پرطرفدار را به سرعت به کاربر خود منتقل کند. در ادامه به معرفی کاربردی ترین این ویژگی ها خواهیم پرداخت.


  • ماشین حساب:

اگرچه سیستم عامل iOS از اپلیکیشن ماشین حساب قدرتمندی بهره می جوید، با این حال سریعترین راه برای محاسبات ساده، استفاده از SPOTLIGHT SEARCH است. تنها کافی است عبارت مورد نظر را در محل جستجو درج نمایید تا نتیجه به سرعت برای شما به نمایش درآید.

ios-9-math-operation-in-spotlight-search

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹
  • تبدیل واحد:

سیستم عامل بی نقص شرکت اپل این توانایی را دارد تا با استفاده از اطلاعات موقعیت جغرافیایی کاربران خود به صورت هوشمند اقدام به تبدیل واحد عبارت جستجو شده نماید. به عنوان نمونه اگر در اروپا عبارت  “۱۰۰ dollars” جستجو شود، SPOTLIGHT SEARCH به صورت هوشمند معادل مبلغ ذکر شده را به یورو نمایش می دهد.

  • آب و هوا

جستجوی آب و هوا یکی از پر ترافیک ترین بخش های موتور های جستجو است. کاربران دستگاه های ساخت شرکت اپل می توانند با جستجوی عبارت weather همراه با نام شهر خود به اطلاعات آب و هوای منطقه مورد نظر دسترسی داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.