آیفون ۸ بی سیم شارژ می شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

شرکت فاکسکان به عنوان اصلی ترین شریک سخت افزاری کمپانی اپل در حال تست انواع مختلف ماژول های شارژ بی سیم جهت استفاده در آیفون های سال آینده است. به گزارش خبرگزاری ژاپنی Nikkei، موافقت مقامات اپل با استفاده از این تکنولوژی در آیفون ۸، بستگی به بازده ماژول های مربوطه در تولید انبوه دارد.


به مانند نمایشگر OLED، احتمال آن وجود دارد که شرکت ساکن کوپرتینو قابلیت شارژ بی سیم را تنها برای نسخه پلاس آیفون ۲۰۱۷ در نظر بگیرد، این تصمیم می تواند هم به واسطه ایجاد تمایز بیشتر بین دو مدل و هم به سبب وجود فضای بیشتر در آیفون بزرگتر باشد.

در اوایل سال جاری میلادی بود که اخباری منتشر شد مبنی بر این که اپل به دنبال راهکاری برای افزایش برد مفید شارژرهای وایرلس است، چرا که از نگاه این کمپانی اگر ناچار باشیم که برای استفاده از این تکنولوژی موبایل خود را روی یک پد مخصوص قرار دهیم، پس این روش نسبت به روش شارژ با استفاده از سیم فاقد مزیت خاصی خواهد بود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

در همین راستا اپل همکاری تنگاتنگی را با شرکت Energous آغاز کرده است. این شرکت صاحب یک فناوری شارژ رادیویی است که برد مفیدی در حدود ۴.۵ متر دارد.

این غول دنیای تکنولوژی همچنین در چند ماه اخیر اقدام به استخدام چندین مهندس متخصص در زمینه تکنولوژی های شارژ با استفاده از امواج مغناطیسی و رادیویی و حتی صوتی کرده است. در تازه ترین این موارد دو مهندس موسس استارت آپ uBeam به تیم تحقیق و توسعه این شرکت اضافه شده اند. این استارت آپ ابداع کننده روشی است که با استفاده از آن می توان به کمک امواج فراصوت (التراسونیک) اقدام به شارژ باتری ها کرد.

انتظار می رود که آیفون سال آینده اپل محصولی انقلابی و متحول شده باشد، هم به دلیل این که سال ۲۰۱۷ برابر با دهمین سالگرد تولد این محصول محبوب و پرفروش است، هم از این جهت که نسل های مختلف آیفون در چند سال اخیر با کمترین تغییرات روانه بازار شده اند و دیگر وقت آن رسیده که با ارائه محصولی کاملاً جدید شوکی جدی به بازار رو به افول آن وارد شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.