شاید مک بوک پرو سال ۲۰۱۷ با قیمت کمتر و حداکثر ۳۲ گیگابایت رم روانه بازار شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

هنوز چند روزی بیشتر از معرفی سری تازه مک بوک پرو های شرکت اپل نمی گذرد که شایعات و گمانه زنی ها در خصوص نسخه سال آینده این محصولات آغاز شده و اتفاقاً خبرهای خوشی نیز در این باره به گوش می رسد، از جمله این که مک بوک پرو های مدل ۲۰۱۷ احتمالاً با قیمتی کمتر و ظرفیت حافظه رم بیشتر عرضه خواهند شد.


تحلیلگری مثل «مینگ چی کو» (Ming-Chi Kuo) از موسسه تحقیقاتی KGI آنقدر شهرت و اعتبار دارد که نتوانیم از کنار پیش گویی ها و تحلیل هایش به آسانی گذر کنیم. او به تازگی دیدگاه خود در خصوص ویژگی های مک بوک های حرفه ای سال آینده اپل را منتشر کرده است.

کو در گزارش خود اعلام کرده که احتمالاً نسخه فعلی و نسخه ۲۰۱۷ لپ تاپ های اپل سال سال آینده با کاهش قیمت همراه خواهند بود، ضمن این که گزینه تجهیز به ۳۲ گیگابایت رم نیز در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

از دیدگاه این کارشناس تایوانی، اپل رویه خاصی را در قیمت گذاری محصولاتش دارد. با معرفی هر محصول جدید یا به روز رسانی اساسی محصولات قبلی، این شرکت قیمتی گزاف را برای آنها در نظر می گیرد، اما سال بعد و هزمان با ارتقای جزئی بعدی، قیمت نسخه جدید و پیشین با کاهش رو به رو خواهد شد. این مسئله در خصوص اولین نسخه های مک بوک پرو و ایر نیز صدق می کند.

او همچنین باور دارد که با ورود مک بوک های جدید، در طی سال آینده شاهد رونق بیشتر ابزارهای جانبی مبتنی بر درگاه USB-C خواهیم بود، ضمن این که به سرعت پشتیبانی از نوار ابزار لمسی «تاچ بار» نیز به نرم افزارهای مختلف اضافه خواهد شد. به باور مینگ چی کو، در دسترس قرار گرفتن مک بوک پروهای سال آینده با حافظه رم ۳۲ گیگابایتی مشروط به این است که آیا شرکت اینتل می تواند به موقع نسل تازه پردازنده هایش موسوم به «کنون لیک» (Cannonlake) را روانه بازار سازد یا خیر.

همان طور که مطلع هستید، مقامات اپل دلیل اصلی محدود شدن حداکثر حافظه رم مک بوک پروهای جدید به ۱۶ گیگابایت را مصرف بیش از حد انرژی آن ها اعلام کرده اند. بنابراین در صورتی که پردازنده های سری کنون لیک اینتل بر طبق وعده های داده شده بتوانند کاهش مصرف انرژی حدود ۱۵ تا ۲۵ درصدی را محقق سازند، راه برای بهره مندی از ۳۲ گیگابایت رم بدون وارد آوردن فشار بیش از حد به باتری لپ تاپ های اپل هموار خواهد شد. ضمن این که پردازنده های مذکور از چیپ های حافظه کم مصرف تر LPDDR 4 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

هنوز بسیار زود است که بخواهیم در خصوص صحت این پیش بینی ها اظهار نظر کنیم. باید منتظر ماند و دید در سال آینده شرکت ساکن کوپرتینو می تواند دل برخی از مشتریان عصبانی خود از بابت قیمت بالای مک بوک ها یا نبود نسخه با رم ۳۲ گیگابایتی را به دست آورد یا نه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.