فروش آیفون حتی در آمریکا نیز با کاهش مواجه بوده است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بررسی های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۴۴ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به بازار عرضه شده است، که این رقم رشدی ۴.۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می دهد.


بر اساس اطلاعات منتشر شده، تمام بازارهای توسعه یافته جز کشور ژاپن، در زمینه میزان فروش با افتی ۴.۹ درصدی مواجه بوده اند، در حالی که بازارهای در حال توسعه رشدی ۹.۹ درصدی را به ثبت رسانده اند.

افت فروش محصولات اپل گرچه در این موقع از سال و با توجه به انتظار برای رونمایی از آیفون های جدید، تا حدی طبیعی در نظر گرفته می شود، اما بررسی های موسسه گارتنر نشان می هد که این افت نسبت به میانگین سال های قبل نیز تا حد قابل ملاحظه ای کمتر است.

17941-15922-saleschart-l

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

به این ترتیب در سه ماهه دوم امسال، سهم بازار شرکت کالیفرنیایی از فروش جهانی موبایل ها به رقم ۱۲.۹ درصد رسیده است، در حالی که این رقم برای دوره مشابه سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۴.۶ درصد بوده است.

در آن طرف میدان اما شرکت سامسونگ اوضاع بهتری را تجربه می کند، و با توجه به معرفی همه پرچمداران این کمپانی کره ای تا این موقع از سال، سهم بازار آنها از ۲۱.۸ درصد سال قبل به ۲۲.۳ درصد در سه ماهه دوم امسال رسیده است.

عملکرد دو غول آمریکایی و کره ای سبب شده که سهم سیستم عامل های موبایل از بازار نیز دستخوش تغییر شود. بدین ترتیب اندروید در حال حاضر روی ۸۶.۲ درصد از موبایل های هوشمند در سرتاسر دنیا حضور دارد، در حالی که سهم سیستم عامل iOS به رقم ۱۲.۹ کاهش یافته است.

17941-15923-marketsharechart-l

با همه این ها، وقتی در مورد سود حاصل از فروش تلفن های هوشمند صحبت کنیم، باز هم تقریباً همه سود به جیب کمپانی اهل کوپرتینو می رود. در سال قبل اپل توانسته بود به تنهایی ۹۲ درصد تمام سود این بازار رقابتی موبایل ها را ببلعد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.