مقایسه سرعت مودم LTE کوالکام و اینتل در نسخه های مختلف آیفون ۷

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

امسال آیفون های جدید اپل با دو نوع مودم LTE روانه بازار شده اند. به صورتی که برخی مجهز به مودم ساخت کوالکام و برخی دیگر مجهز به مودم ساخت اینتل هستند. حال یک بررسی تخصصی نشان می دهد در شرایطی که سیگنال دریافتی ضعیف باشد، مودم ساخت کوالکام عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.


این بررسی مشخص می کند که سرعت دانلود در سیگنال های ضعیف بین این دو مودم می تواند تا حدود ۳۰ درصد متفاوت باشد، اما وقتی سیگنال قوی باشد، تفاوت محسوسی میان عملکرد این دو دیده نخواهد شد.

18711-18046-band4test-l

سرعت مودم ساخت اینتل آیفون ۷ پلاس در مقایسه با دیگر پرچمداران اندرویدی نیز چندان مطلوب نیست. در نمودار زیر مقایسه عملکرد این مدل را در برابر آیفون ۶S، موبایل G5 ال جی، نکسوس ۵X گوگل و گلکسی S7 اج سامسونگ نشان می دهد. همان طور که می بینید مودم LTE پرچمدار سامسونگ به شکل چشمگیری سریع تر از سایر رده بالاهای موجود در بازار است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

18711-18045-smartphoneltecomparison-800x336-l

اوضاع وقتی بدتر می شود که بدانیم آیفون ۷ پلاس مجهز به مودم ساخت اینتل، تنها تحت شبکه GSM کار می کنند، در حالی که نسخه ساخت کوالکام تحت شبکه نسل سوم CDMA نیز قابل استفاده خواهد بود.

به نظر می رسد به دلیل تنوع بخشی به منابع تامین قطعات اولیه، عدم توانایی احتمالی کوالکام برای پاسخگویی به تیراژ تولید مورد نیاز و البته به منظور ایجاد رقابت برای دستیابی به قیمت تمام شده پایین تر، اپل تصمیم گرفته آیفون ۷ و ۷ پلاس هایی که تحت قرارداد با اپراتورهای AT&T و T-Mobile عرضه می شوند را با مودم ساخت کمپانی اینتل تولید کند.

گرچه هنوز به صورت قطعی این موضوع به تایید نرسیده، اما گمان می رود که تمام نسخه های آنلاک آیفون های امسال از مودم LTE ساخت کوالکام بهره ببرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.