هرآنچه از آیفون بعدی انتظار داریم

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

به‌زودی پاییز فرامی‌رسد که فصلی پرجنجال و شلوغ برای شرکت اپل خواهد بود. با توجه به اخبار و حواشی که تا به امروز در فضای مجازی منتشرشده، می‌دانیم که آیفون ۱۳ در اواسط ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد که این یعنی تنها یک ماه دیگر شاهد رونمایی از پرچم‌دار جدید شرکت کوپرتینویی خواهیم بود. در ادامه به تاریخ دقیق رونمایی و قیمت احتمالی آیفون ۱۳ اشاره خواهد شد.

نام‌گذاری iPhone 13

هنوز بااینکه تاریخ رونمایی از پرچم‌دار آینده شرکت اپل بسیار نزدیک شده، کسی نمی‌داند که نام این گوشی iPhone 13 خواهد بود یا iPhone 12s. شرکت اپل به‌خوبی در جلوگیری از انتشار اخبار در مورد پرچم‌دارهایش مهارت دارد و به همین دلیل نام آیفونی که در آینده شاهد فروشش در بازار خواهیم بود در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. بااین‌حال بسیاری از منابع آنلاین به نام آیفون ۱۳ اشاره داشته‌اند.
با توجه به اخبار منتشرشده در مورد iPhone 13، این گوشی بیش از تغییراتی که در مدل‌های S شاهد آن‌ها بوده‌ایم دچار تغییر و تحول شده و تئوری اپل در مورد آیفون‌ها را به‌کلی دستخوش تغییر نموده است.

طراحی

به نظر می‌رسد که طراحی iPhone 13 وiPhone 13 Pro شباهت بسیاری به iPhone 12 و iPhone 12 Pro خواهد داشت. با توجه به اطلاعات تاکنون منتشرشده، به‌زودی شاهد رونمایی از ۴ مدل مختلف از پرچم‌دار جدید شرکت اپل خواهیم بود. مدل‌های این سری از پرچم‌داران شامل iPhone 13 Mini،iPhone 13، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max خواهد بود که ازنظر طراحی ظاهری و ابعاد شباهت زیادی با مدل‌های مشابه آیفون ۱۲ خواهند داشت و فقط کمی از ضخامت آن‌ها کاسته خواهد شد.
حاشیه نمایشگر آیفون ۱۳ فلت بوده و درب پشت آن، همان‌طور که بسیاری از وب‌سایت‌های فناوری اشاره داشته‌اند با رنگ مات بوده تا علاوه بر بخشیدن ظاهری متفاوت، گوشی با اطمینان بیشتری در دست کاربر قرارگرفته و مانند درب‌های پشت شیشه‌ای سطحی سّر نداشته باشد. علاوه بر این، سیستم دوربین پشت آیفون ۱۳ بزرگ‌تر خواهد شد که در ادامه به ارتقاءهای سخت‌افزاری در سیستم دوربین این گوشی اشاره خواهد شد.
آیفون‌ها هرساله بارنگ‌های جدید و متفاوتی به بازار عرضه‌شده‌اند و آیفون ۱۳ با رنگ مشکی مات عرضه خواهد شد. ‌

نمایشگر

ابعاد iPhone 13 نسبت به iPhone 12 تفاوتی نخواهد داشت و ازاین‌رو می‌توانیم بگوییم که ابعاد نمایشگر این گوشی نیز تغییری چندانی نمی‌تواند داشته باشد. بسیاری از وب‌سایت‌های فناوری به ارتقاء سخت‌افزاری نمایشگر iPhone 13 Pro اشاره داشته‌اند:
• نمایشگر آیفون ۱۳ مینی : ۵.۴ اینچی OLED
• نمایشگر آیفون ۱۳ : ۶.۱ اینچی OLED
• نمایشگر آیفون ۱۳ پرو: ۶.۱ اینچی OLED و فناوری ProMotion 120Hz
• نمایشگر آیفون ۱۳ پرومکس : ۶.۷ اینچی OLED و فناوری ProMotion 120Hz
در نمایشگر سری iPhone 13 از فناوری جدید LTPO استفاده‌شده که موجب کاهش میزان مصرف باتری آن خواهد شد. هم‌اکنون اپل در حال استفاده از این فناوری در اپل واچ است و تصمیم دارد از آن در سیستم نمایشگر iPhone 13 Pro نیز بهره ببرد. به‌کارگیری این فناوری در نمایشگر به اپل کمک می‌کند تا میزان رفرش ریت صفحه‌نمایش پرچم‌دار آینده‌اش را به ۱۲۰ هرتز برساند، دقیقاً چیزی که در iPad Pro شاهدش بودیم.
اخیراً وب‌سایت بلومبرگ در مقاله‌ای به ویژگی AOD یا نمایشگر همیشه روشن در iPhone 13 Pro اشاره داشته که پیش‌تر اپل از آن در اپل واچ سری ۴ استفاده نموده بود. توسط ویژگی AOD می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از زمان و میزان شارژ باقی‌مانده آیفون ۱۳ پرو اطلاع کسب کنید. از اعلان‌های اپلیکیشن‌های مختلف نیز توسط این ویژگی می‌توانید آگاهی پیدا کنید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۸

اپل قصد دارد تا اندازه ناچ بالای صفحه آیفون را برای نخستین بار از زمان ارائه آیفون ایکس کاهش دهد. گفته‌شده عرض ناچ بالای صفحه تا میزان ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت. البته احتمالاً ناچ بالای صفحه آیفون ۱۳ کمی بلندتر خواهد شد چون اپل می‌خواهد اسپیکر بالای صفحه را از داخل ناچ خارج کند.
اینکه اپل چطور می‌خواهد از فضای بیشتر ایجادشده در صفحه نمایشگر استفاده کند هنوز مشخص نیست. مشخصاً اپل میزان عددی باتری باقیمانده را نیز اضافه خواهد کرد تا اطلاعات دقیق‌تری از شارژ داشته باشیم. در آیفون ۱۲ باید صفحه را از بالا به پایین لمس کنید تا بتوانید میزان عددی باتری باقی‌مانده را مشاهده کنید.

دوربین

یکی دیگر از مسائلی که موردتوجه قرارگرفته بود، استفاده از اسکنر LiDAR بود که گمان می‌رفت از آن در مدل‌های آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ استفاده شود اما اپل اعلام کرده که این فناوری تنها مخصوص مدل‌های Pro Max و Pro خواهد بود. در سیستم دوربین آیفون ۱۳ از دوربین الترا واید ۶ مگاپیکسلی بجای مدل ۵ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. این دوربین می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت عملکرد سیستم دوربین آیفون ۱۳ داشته باشد.
اپل می‌خواهد ویژگی تثبیت‌کننده تصویر Sensor-Shift را که مخصوص آیفون ۱۲ پرو مکس بود را تنها در آیفون ۱۳ پرو مکس قرار دهد. اپل با اضافه نمودن ویژگی استروفوتوگرافی جدید در iPhone 13 م خواهد به کاربران قابلیت بیشتری در حین عکس‌برداری از آسمان شب بدهد. توسط این ویژگی آیفون شما می‌تواند ماه و ستاره‌های آسمان را تشخیص داده تا عکس‌ها با جزئیات دقیق‌تری ثبت شوند.

جمع‌بندی

iPhone 13 یک ارتقاء همه نظرِ برای دارندگان iPhone 12 خواهد بود، بخصوص برای کسانی که مدل‌های Pro و Pro Max آن را خریداری کنند. به‌زودی آیفون ۱۳ رونمایی خواهد شد تا بتوانیم به جزئیات دقیق‌تری از این پرچم‌دار در اختیار داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.