چطور در اپلیکیشن های ثالث از سیری استفاده کنیم؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

کیت سیری(SiriKit) یکی از قابلیت های iOS 10 به حساب می آید که به کاربر امکان می دهد با استفاده از سیری با اپلکیشن مورد علاقه اش به صورت کلامی ارتباط برقرار کند. سیری دستیار هوشمند و صوتی اپل است که در آیفون از طریق فشار دادن ممتد دکمه هوم فراخوانی شده و در صورتیکه اسمارت فون به منیع برق متصل باشد با گفتن عبارت “Hey Siri” در نمایشگر ظاهر می شود. در این مقاله، آموزش می دهیم چطور اپلیکیشن های ثالث و غیر پیش فرض را با سیری هماهنگ کنید.


مقدمات

iOS 10 توانسته چارچوبی برای هماهنگی اپلیکیشن ها و دستیار صوتی اپل فراهم کند. در حالیکه پیش از این سیری قادر بود تنها فرامین مرتبط با اپلیکیشن های پیش فرض را اجرا نماید. در حقیقت در نسخه های قبل از iOS 10، دستیار هوشمند یاد شده صرفا می توانست اپلیکیشن های غیر پیش فرض را باز نماید و قادر نبود آنها را کنترل و یا درخواست ها را اجرا کند.

بیشتر این محدودیت ها در آخرین نسخه‌ی آی او اس برداشته شدند و توسعه دهندگان با آزادی عمل بیشتری قادرند برنامه‌های‌شان را با سیری انطباق دهند. تنها محدودیتی که احتمالا با آن مواجه می شوید اینست که به طور کلی توسعه دهنده یک برنامه به فکر هماهنگی آن با سیری بوده است یا خیر؛ زیرا اگر برنامه نویس این قابلیت را در اپلیکیشن جای نداده باشد، حتی از آی او اس ۱۰ نیز کاری برنمی آید.

با در نظر گرفتن نکته‌ی یاد شده، برای بهره‌گیری از این قابلیت در گام اول به دستگاهی نیاز دارید که iOS 10 را اجرا می کند و در گام دوم اپلیکیشن موردنظر باید از سیری پشتیبانی کند و در آخر می بایست ویژگی هماهنگی با سیری را در برنامه های مورد نظر فعال نمایید. در ادامه به هر سه مورد یاد شده می پردازیم.

 

گام اول: از فعال بودن سیری مطمئن شوید

  • در منوی Settings ، گزینه‎ی  Siri را انتخاب کنید.

screen-shot-siri

  • مطمئن شوید که دکمه روبروی Siri روشن است. همچنین برای اینکه مجبور نباشید دکمه هوم را برای فراخوانی سیری فشار دهید، گزینه‌ی “Allow “Hey Siri را نیز روشن کنید(با این کار صرفا کافیست بگویید Hey Siri تا دستیار هوشمند فعال شود)

screen-shot-siri02

 

در ادامه به تنظیمات مربوط به هماهنگی سیری با اپلیکیشن ها می پردازیم.

گام دوم: پشتیبانی از سیری را در اپلیکیشن مورد نظر فعال کنید

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

سیری به طور خودکار پیشتیبانی از اپلیکیشن ها را به حالت فعال در نمی آورد، زیرا صحبت های کاربران انگلیسی زبان(ارتباط با سیری هم به زبان انگلیسی صورت می گیرد) ممکن است برای سیری به عنوان فرامینی تلقی شود و احتمالا مدام این دستیار هوشمند را فعال می سازد.

  • برای روشن کردن ویژگی یاد شده در مسیر Settings > Siri روی گزینه‌ی App Support تپ کنید.

screen-shot-siri03

  • در منوی App Support اپلیکیشن هایی که روی اسمارت فون نصب هستند و با سیری هم سازگاری دارند را مشاهده می کنید. دکمه روبروی هر اپلیکیشنی که مایلید را به حالت روشن در آورید.

 

screen-shot-siri04

باید اشاره کنیم که یافتن اپلیکیشن هایی که با سیری سازگاری دارند در اپ استور کار نه جندان راحتی است زیرا در فروشگاه اپلیکیشن اپل هیچ فیلتری که برنامه های منطبق با سیری را تفکیک کند قرار داده نشده و صرفا می بایست با مراجعه به اپ ها این موضوع را متوجه شد. با این حال معروف ترین اپلیکیشن هایی که با این دستیار هوشمند هماهنگی دارند، برنامه های پیام رسان WhatsApp و Confide هستند. در کشورهایی که کمپانی خدمات تاکسیرانی Uber مشغول به فعالیت است، اپلیکیشنی با همین نام می تواند رزور تاکسی را برای کاربر بسیار تسهیل کند. همچنین اپلیکیشن های مرتبط با ورزش و تمرین های روزانه‌ی Fitso و Runtastic نیز با سیری هماهنگ شده اند.

به علاوه در برنامه‌ی آیتونز گاهی قسمتی به نام We love iOS 10 for apps دیده می شود که با کلیک روی آن می توانید لیست برنامه هایی را مشاهده کنید که برای آخرین نسخه از آی او اس بهینه شده اند.

 

گام سوم: دستورات و فرامین صوتی جدید را بکار ببندید

حال وقت آن رسیده که توسط سیری با اپلیکیشن های مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید. البته به خاطر داشته باشید که ممکن است نوع جمله بندی عبارات در اپلیکیشن های مختلف با هم تفاوت داشته باشد. با مطالعه توضیحات مربوط به آن برنامه می توانید از این موضوع اطلاع یابید. به طور مثال می توان آغاز دویدن را با جمله‌ی “Siri, Start a 5 mile run with Runtastic” را به اپلیکیشن Runtastic فهماند و یا صرفا با جمله‌ی “Send Marilyn Confide message that says  MESSAGE” می توان پیام دلخواه را به مخاطبی (در این پیام Marlyn) از طریق پیام رسان Confide ارسال نمود.

screen-shot-siri05

برای تایید پیام نیز کافیست به سیری بگویید “Send” یا روی دکمه‌ی Send تپ کنید تا پیام ارسال گردد.

 

همانطور که دیدید کار با دستیار صوتی و هوشمند سیری نیازمند زبان انگلیسی است، آنهم در حدی که بتوانید درخواست های‌تان را به آن بفهامانید. در صورتی که با این زبان آشنایی دارید انجام برخی کارها از طریق سیری بسیار لذت بخش خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.