پرچمدار امسال اپل از نسل قبلی گران‌تر خواهد بود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

پرچمدار سال ۲۰۱۹ اپل، احتمالا گران‌تر از نسل پیشین خود یعنی آیفون ۱۰ خواهد بود. سال گذشته اپل با معرفی آیفون ۱۰ به محدوده قیمتی جدید وارد شد که تاکنون در محصولات این شرکت مشاهده نشده‌بود. بر خلاف قیمت ۹۹۹ دلاری این اسمارت‌فون تنها کاهش کمی را در فروش تجربه کرد. هرچند که در نهایت اپل ناچار شد تا میزان سفارش این آیفون را کاهش دهد.

پرچمدار سال ۲۰۱۹ اپل، احتمالا گران‌تر از نسل پیشین خود یعنی آیفون ۱۰ خواهد بود. سال گذشته اپل با معرفی آیفون ‍۱۰ به محدوده قیمتی جدید وارد شد که تاکنون در محصولات این شرکت مشاهده نشده‌بود. بر خلاف قیمت ۹۹۹ دلاری این اسمارت‌فون تنها کاهش کمی را در فروش تجربه کرد. هرچند که در نهایت اپل ناچار شد تا میزان سفارش این آیفون را کاهش دهد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۹۵

با وجود همه این موارد گزارش‌ها و شایعات مبنی بر آن است که این شرکت قصد دارد پا را از این نیز فراتر بگذارد. گویا قیمت پایه آیفون‌های سال آینده این شرکت از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. درست است که این میزان برابر با قیمت آیفون ۱۰ است، اما از آنجا که گفته می‌شود اپل قصد دارد آیفون‌هایی با نمایشگر بزرگتر از پرچمدار سال گذشته خود معرفی نماید، بنابراین بالاترین مدل قیمت بسیار بیشتری از ۹۹۹ دلار خواهد داشت.  با توجه به این موارد حدس زده می‌شود این مدل‌ها دارای قیمت‌های پایه ۹۹۹، ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ دلاری خواهند بود که با توجه به میزان حافظه بیشتر نیز خواهند شد. با این حال گفته می‌شود این شرکت قصد دارد سهم بیشتری از رده قیمتی پایین‌تر بازار را نیز داشته باشد، کاری که امسال با عرضه آیفون SE سیصد دلاری انجام داد. این در حالی است که اپل اعلام کرده قصد دارد یک استراتژی سه مرحله‌ای را در محصولات آینده خود اجرا نماید. شروع این استراتژی با قرار دادن برخی ویژگی‌های محصولات پرچمدار در مدل‌های ارزان‌تر شروع می‌شود. از جمله موارد دیگر این استراتژی سوق دادن کاربران به رده‌های قیمتی بالاتر است. به اینم معنی که اگر شخصی بخواهد دستگاه قدیمی خود را بروز نماید باید نسبت به دستگاه پیشین یک رده قیمتی بالاتر بیاید.

از سال ۲۰۱۰، اپل به تدریج میانگین قیمت آیفون‌های خود را بالابرده است. بطوریکه این میانگین را از ۶۷۰ دلار به ۸۰۰ دلار رساند. امسال نیز با احتمال معرفی آیفون‌های گرانتر، میانگین قیمت آیفون به رقم ۹۰۰ دلار خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.