مراسم رونمایی اپل ۲۰۲۳ با آیفونچی

مراسم رونمایی اپل کمتر از یک ساعت دیگه شروع میشه، اگر نتتون خیلی سرعت خوبی نداره، اینجا می‌تونید به‌صورت نوشتاری، اخبار مربوط به این رویداد دنبال کنید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹

به گفته مجری برنامه، اپل واچ زندگی کسایی که اونو می‌پوشن تغییر داده، دقیق‌تر بگیم؛ زندگی کسانی که می‌پوشنش‌رو بهتر کرده. اپل واچ سری ۹ مجهز به تراشه جدید S9 شده که به مقدار ۶۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به اپل واچ قبلی داره. اپل واچ جدید می‌تونه پایش دقیق‌تری روی اطلاعات مربوط به سلامتی داشته باشه. مهم‌تر از خود اپل واچ، عرضه Watch OS جدید برای این ابزار پوشیدنیه که رابط کاربری خیلی کاربرپسند‌تری داره.
حاشیه‌های این ساعت هوشمند جدید خیلی باریک‌تر شده و میشه گفت که فیس ساعت‌رو تماما نمایشگر اون پوشونده. به واسطه استفاده از پردازشگر جدید، امکان کار با اپل واچ سری ۹ وقتی نمی‌تونیم صفحه اونو لمس کنیم یا سرکوک ساعت بچرخونیم با دو بار حرکت دست (double tap) مهیا شده که با این قابلیت کاربران اپل واچ سری ۹ می‌تونن خیلی راحت‌تر تو موقعیت‌های مختلف موسیقی پخش/قطع کنن یا تایمر ساعت شروع کنن و البته خیلی امکانات دیگه.

با شرکت‌های جدیدی اپل برای ساخت بند ساعت و البته فیس‌های ساعت همگاری کرده. برای مثال اپل و نایکی برای تولید بندهای رنگی و خاصی همکاری کردند.

اپل واچ الترا ۲

اپل واچ الترا ۲

اپل واچ الترا ۲ هم مجهز به پردازشگر S9 شده، رنگش کمی تغییر کرده و می‌تونه دستورات حرکتی دریافت کنه از کاربرهایی که اونو پوشیدن. به واسطه بهبود پردازشگر این ساعت هوشمند، می‌تونه بیشتر شارژ نگه داره، اما باتری اپل واچ الترا ۲ نسبت به ورژن اولیه تغییری نکرده.

حفاظت از محیط زیست با استفاده از مواد اولیه بازیافتی

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۱۳۳

خبر خوب برای تمام کسانی که به محیط زیست اونقدری که باید اهمیت می‌دن و محصولات اپل هم دوست دارن. تو این مراسم اپل ادعا کرد که ۱۰۰ درصد مواد اولیه باتری‌های محصولاتی که قراره معرفی شن از مواد اولیه بازیافتی بدست اومدن، بسته‌بندی‌ها کوچک‌تر شدن و بدنه و تمام لوازم هم هر سال تا حد بیشتر از مواد اولیه بازیافتی استخراج می‌شن. مراسم رونمایی امسال تاکید ویژه‌ای به استفاده از مواد بازیافتی و حفاظت از محیط زیست توسط اپل داره.

آیفون ۱۵

آیفون ۱۵

آیفون‌ ۱۵ مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که قابلیت‌های بسیاری برای کاربران فراهم کرده. همچنین یه لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو روی این گوشی هست که بزرگنمایی خیلی خوبی فراهم کرده؛ طوری که بدون این که دستگاه دومی استفاده کنید، می‌تونید تصاویری نزدیک‌‌تر از خروجی دوربین اصلی به سوژه خود داشته باشید.

هوش مصنوعی آیفون ۱۵ در قسمت تصویربرداری پیشرفت چشمگیری کرده، حالت عکاسی در شب این گوشی بهبود یافته، حالت HDR جدیدی هم به این گوشی اضافه شده که می‌تونید با استفاده از این حالت عکس‌هایی با رنگ‌های خیلی دقیق‌تر و عمیق‌تر ثبت کنید.
آیفون ۱۵ مجهز به تراشه پردازشگر a16 Bionic که توانایی کلی این گوشی بهبود داده، باتری آیفون ۱۵ ظرفیت بیشتری داره و البته پردازشگر جدید هم مصرف باتری کمتری به همراه داره؛ پس می‌تونید خیلی زمان خیلی بیشتری از آیفون ۱۵ استفاده کنید. تراشه اتصال بی‌سیم آیفون ۱۵ هم جدید شده که برد بی‌سیم این گوشی برای اتصال به دستگاه‌های دیگه‌رو ۳ برابر افزایش داده.
صدای مکالمات شما بهتر مخابره میشه، چطور؟‌ با توجه به بهبود الگوریتم‌های هوش مصنوعی آیفون ۱۵، این گوشی می‌تونه صدای شمارو بهتر تشخیص بده و از نویز موجود در محیط جدا گنه.

همونطور که از خبرهای قبل از این رویداد می‌شد متوجه شد، آیفون ۱۵ به USB-C مجهز شده، پس کاربران این گوشی نیازی نیست که همیشه کابل لایتنینگ همراهشون باشه.

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

آیفون‌های ۱۵ پرو و پرو مکس دارای بدنه تماما تیتانیومی‌اند. استفاده از این فلز برای بدنه باعث مقاومت و دوام بسیار بالای مدل‌های پرو و پرومکس آیفون ۱۵ شده. نمایشگر این گوشی‌ها مجهز به محافظ سرامیکی انحصاری کمپانی اپل شده که باعث افزایش مقاومت نمایشگر این گوشی‌ها شده. این گوشی‌ها با رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و رنگ طبیعی تیتانیوم عرضه خواهند شد که باوجود بافت فلزی تیتانیومی، زیبایی بی‌نظیری به این گوشی داده که قبل از این تو هیچ گوشی دیگه‌ای شاهد اون نبودیم.
آیفون ۱۵ پرو مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشنه و می‌شه از این قابلیت آیفون ۱۵ پرو برای نمایش ساعت استفاده کرد، تو این حالت می‌تونید انتخاب کنید که ساعت به‌صورت دیجیتال یا آنالوگ روی صفحه گوشی نمایش داده بشه.
این گوشی مجهز به اولین تراشه ۳ نانومتری، سی پی یو ۶ هسته‌ای که سرعت این گوشی ۱۰ درصد افزایش داده، کدک ProRes و پورت USB مخصوص آیفون که ۲۰ برابر قبل سرعت داره و میشه از این طریق با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه اطلاعات‌ُ انتقال داد. پردازشگر گرافیکی این گوشی ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تری داره که امکان بازی کردن با جزئیات بیشتر و پشتیبانی از Ray Tracing که پیش‌تر فقط در کنسول‌های بازی نسل ۹ مثل پلی‌استیشن و اکس‌باکس سری اکس، شاهد اون بودیمُ به همراه داره. در کل باید گفت که پردازشگر گرافیکی آیفون ۱۵ پرو سریع‌ترین پردازشگر دنیای گوشی‌های هوشمنده و البته با کنترلر‌ پلی‌استیشن ۵ هم سازگاره؛ پس می‌تونید به آیفون‌های ۱۵ پرو و پرومکس به چشم کنسول‌های گیمینگ جیبی نگاه کنید. بازی‌های مثل Resident Evil: Village به همراه آیفون ۱۵ قابل اجرا است؛ اجرای چنین بازی‌ای همراه با گوشی‌ واقعا جذابه.
آیفون ۱۵ پرو هم دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی داره، اما این دوربین پیشرفته‌تر از دوربین نسخه معمولیه. حالت پرتره جدیدی به این گوشی اضافه شده که با استفاده از این حالت می‌تونید تا حد زیادی به تار شدن پس‌زمینه که به همراه دوربین‌ها حرفه‌ای شاهد اون بودیم، نزدیک شید. زوم اپتیکال آیفون‌های سری پرو ۱۵ افزایش یافته‌اند، طوری که میشه گفت هیچ گوشی دیگه‌ای مثل آیفون ۱۵ پرو و پرومکس توانایی بزرگنمایی اپتیکال نداره.
با آیفون ۱۵ پرو مکس توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K و با کدک اختصاصی اپل (ProRes) به همراه داره و تصاویر ثبت شده همراه اون، سازگاری با ویژن پرو اپل داره.
آیفون ۱۵ پرو با قیمت نسخه قبلی (۹۹۹ دلار) و ۱۵ پرو مکس با قیمت ۱۱۹۹ دلار عرضه خواهند شد.

قیمت‌های آیفون‌های ۱۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.