اپل در سال ۲۰۲۴ چه محصولاتی عرضه خواهد کرد؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۷ دقیقه

اپل به تولید محصولاتی شگفت‌انگیز که آینده فناوری را شکل می‌دهند، مشهور است. در سال ۲۰۲۴، این غول فناوری می‌خواهد چندین دستگاه جدید به بازار عرضه کند.

در این یادداشت، براساس گزارش فعالان و مطلعان معتبر حوزه فناوری، فهرستی از محصولات آینده اپل تهیه کرده‌ایم.

چه محصولاتی در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند؟ انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیفون ۱۶ و سری اپل‌واچ در سپتامبر ۲۰۲۴ عرضه شوند. اما طرفداران اپل ممکن است مجبور نباشند برای دستگاه‌های جدید آنقدر منتظر بمانند، زیرا اولین عرضه بزرگ سال ممکن است در ماه مارس رخ دهد. ممکن است در ماه مارس شاهد جدیدترین محصولات اپل، یعنی آیپد پرو جدید OLED، جدیدترین آیپد ایر و مدل‌های مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی باشیم. پس چیزهای زیادی برای انتظار در ماه‌های آینده وجود دارد!

۱- خانواده آیفون ۱۶

درست مانند هر سال، آیفون یکی از مورد انتظارترین دستگاه‌های اپل در سال ۲۰۲۴ است. آیفون ۱۶ امسال قادر است مدل‌های بزرگ‌تر پرو را با چیپ‌ست‌های جدید و ارتقای دوربین به نمایش بگذارد.
براساس گزارش مک رومرز، همچنین احتمال دارد یک دکمه جدید، دکمه اکشنِ مدل پرو ۱۵ را همراهی کند. دکمه جدید احتمالاً در قسمت پایین سمت راست دستگاه قرار خواهد گرفت و به کاربران اجازه خواهد داد تا عکاسی کنند و فیلم بگیرند.
از آنجایی که اپل قصد دارد ویژگی‌های مربوط به عکاسی را با سری آیفون ۱۶ بهبود ببخشد، می‌توان انتظار داشت که سروکله یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید اصلاح‌شده با عملکرد بهتر در نور کم هم پیدا شود. همچنین آیفون ۱۶ پرومکس احتمالاً یک دوربین پریسکوپ سوپر تله‌فوتوی ۳۰۰ میلی‌متری برای زوم اپتیکال هم خواهد داشت.
در حالی که اکثر تغییرات عمده محدود به مدل‌های پرو خواهد بود، اما همچنان می‌توان انتظار داشت که مدل‌های رده‌پایین‌تر هم ترقی‌های مهمی داشته باشند. مثلاً آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس ممکن است به‌جای چینش و طرح مورب، یک چیدمان عمودی دوربین داشته باشند.

۲- مدل‌های جدید آیپد

آیپدها تقریباً هر سال در کنار جدیدترین محصولات اپل به‌روز می‌شوند. هر چند سال ۲۰۲۳ اولین سالی بود که اپل آیپد جدیدی معرفی نکرد. این نشان می‌دهد که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ تغییرات اساسی در خط تولید آیپد صورت دهد.
برای شروع، انتظار می‌رود مدل‌های آیپد پرو شامل تراشه M3 و نمایشگر OLED باشند. از سوی دیگر، گفته می‌شود آیپد ایر جدید در اندازه‌های بزرگ‌تر ۱۲.۹ اینچی و استاندارد ۱۰.۹ اینچی، احتمالاً با تراشه‌های M2 و نمایشگر‌های LCD در دسترس خواهند بود تا قیمت‌ها را کنترل کنند.
همچنین گفته می‌شود که آیپد سطح پایه با مدل جدید نسل یازدهم تجدید می‌شود. این به اپل این امکان را می‌دهد که نسل نهم آیپد را که هنوز دکمه Home دارد، کنار بگذارد تا آیپد نسل دهم جایگزین آن شود.
به غیر از این، اپل ظاهراً یک آیپد مینی به‌روزشده هم عرضه خواهد کرد. جدا از نمایشگر و چیپ‌ست، گزارش‌های قبلی مارک گورمن نشان می‌دهد که آیپد جدید دارای دوربینی (در جلو) خواهد بود که با مشخصات دوربین مدل نسل دهم مطابقت دارد. همچنین آیپد پروی جدید با یک مجیک کیبورد جدید همراه خواهد شد که پوسته آلومینیومی دارد.

۳- مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی با M3

در کنار مدل‌های جدید آیپد و جدیدترین محصولات اپل، در مارس ۲۰۲۴ شاهد عرضه مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی بودیم. با این همه، با توجه به اینکه مک‌بوک ایر در سال ۲۰۲۲ بازنگری شد و مدل بزرگ‌تری از آن در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار گرفت، نباید انتظار داشته باشیم که شاهد تغییرات ظاهری خاصی در این یکی باشیم. تمرکز اصلی در عوض روی جایگزینی تراشه دو ساله M2 با M3 بسیار قدرتمند بوده است. برای مقایسه مک بوک ایر M3 با M3 می‌توانید این پست بلاگ را مطالعه کنید.

۴- اپل واچ ایکس و اولترا ۳

اپل ممکن است در سال ۲۰۲۴ از تعداد زیادی مدل جدید اپل واچ رونمایی کند که شامل اپل‌واچ سری ایکس، اپل واچ SE و اپل واچ اولترا ۳ می‌شود. در حالی که انتظار بر این است که در طراحی اپل‌واچ سری ایکس و اپل واچ SE بازنگری شده باشد، اپل واچ سری اولترا ۳ بیشتر یک ارتقای اسمی است.
مارک گورمن معتقد است که اپل‌واچ ایکس مکانیزم اتصال بند موجود را با یک مکانیزم مغناطیسی جایگزین خواهد کرد. این مکانیزم جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا بندها را به‌راحتی عوض کنند. همچنین اپل می‌تواند چند ویژگی سلامتی جدید را هم برای تشخیص فشار خون بالا بر آن بیفزاید.
تا جایی که به دو مدل دیگر مربوط می‌شود، اپل‌واچ اولترا ۳ در نهایت می‌تواند تیره‌رنگ باشد و ویژگی‌های سلامتی سری X را بر امکانتش اضافه کند.

اپل واچ سری ۹

۵- طراحی مجدد آیفون SE

آیفون SE

انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ سالی باشد که اپل قادر است آیفون SE جدیدی را عرضه کند، زیرا این سری تقریباً دو سال است که به‌روزرسانی نشده. طبق ادعای مطلعان حوزه فناوری، این بار آیفون SE یک طراحی مجدد بزرگ با قاب تخت خواهد داشت. همچنین حاشیه‌های ضخیم و دکمه Home از این مدل حذف خواهند شد. آیفون SE 4 به احتمال زیاد با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED عرضه خواهد شد. با این همه برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها، مدل جدید تنها یک دوربین خواهد داشت. خوشبختانه، گفته می‌شود که اپل برای رعایت حال مصرف‌کنندگان قرار است آیفون SE 4 را همچون مدل‌های پرچم‌دار آیفون به درگاه USB-C مجهز کند. پس منتظر باشید تا این گوشی را در کنار جدیدترین محصولات اپل در سال ۲۰۲۴ ببینید.

۶- مک‌مینی M3

تراشه‌های سیلیکونی M3 اپل از اواخر اکتبر ۲۰۲۳ در سری مک‌بوک پروهای جدیدتر در دسترس قرار گرفته‌اند. با این همه، ممکن است در سال ۲۰۲۴ بالاخره شاهد ورود تراشه‌های M3 به مک‌مینی کلاس دسکتاپ اپل باشیم که از ژانویه ۲۰۲۳ ارتقا نیافته است.

طبق گزارش ورج، اپل هم‌اکنون در حال کار بر روی نسل بعدی مک مینی است که در سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار خواهد گرفت. براساس مشخصات سخت‌افزاری موجود در نمودارهای منتشرشده، یکی از مدل‌های جدید مک‌مینی احتمالاً دارای پردازنده هشت‌هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای و ۲۴ گیگابایت رم خواهد بود.

۷- هوم‌پاد جدید با نمایشگر لمسی

هوم‌پاد اولین بار در فوریه ۲۰۱۸ عرضه شد و هوم‌پاد مینی در نوامبر ۲۰۲۰ از راه رسید. اپل تولید هوم‌پاد اصلی را در مارس ۲۰۲۱ متوقف کرد. البته نسخه‌ای به‌روزشده از این اسپیکر را در ژانویه ۲۰۲۳ عرضه کرد که نشان‌دهنده این است که اپل برای بازار اسپیکرهای هوشمند برنامه‌ دارد.
در سال ۲۰۲۴، اپل بالاخره قادر خواهد بود هوم پاد را با نمایشگر عرضه کند و تهدیدی بزرگ باشد برای بازارهای آمازون و گوگل. براساس گزارش‌های مینگ چی کو، هومپاد جدید دارای نمایشگر ۷ اینچی خواهد بود.
همچنین بر طبق گزارش‌های مارک گورمن اپل در حال کار روی یک بلندگوی رده‌بالا با نمایشگر لمسی است که احتمالاً با ترکیب با ستاپ باکس اپل تی‌وی و یک دوربین برای تماس ویدیویی کاربرد خواهد داشت.

۸- نسل جدید ایرپاد و ایرپاد مکس

مارک گورمن می‌گوید: «اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ بازنگری‌ای اساسی در ترکیب ایرپادها کند. ایرپادهایی که مشمول این بازنگری خواهند شد عبارت‌اند از: ایرپادهای جدید غیر پرو (نسل چهارم) و ایرپاد مکس (نسل دوم) که به ترتیب از سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ به‌روز رسانی نشده‌اند.»

برترین محصول صوتی اپل، ایرپاد مکس، به جای درگاه لایتنینگ، شامل یک درگاه USB-C خواهد بود. همچنین ممکن است ایرپاد مکس را در رنگ‌های جدیدی هم ببینیم. علاوه بر این، اپل پردازنده‌ صوتی H1 را با یک پردازنده‌ صوتی H3 ارتقایافته جایگزین خواهد کرد.

این مهم به ایرپاد مکس اجازه می‌دهد تا حذف نویز بهتری را در کنار پشتیبانی از ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون آگاهی از مکالمه، صدای انطباقی و حجم شخصی‌سازی‌شده ارائه دهد.

تا جایی که به ایرپادهای غیر پرو مربوط می‌شود، ممکن است شاهد دو مدل جدید باشیم. مدل بالاتر قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) را دارد، اما مدل پایین‌تر ممکن است از این ویژگی صرف نظر کند تا قیمت‌ها بیشتر نشود.

محصولات اپل در سال ۲۰۲۴ که تا این لحظه عرضه شده‌اند

تنها سه ماه از سال ۲۰۲۴ گذشته است و اپل آنچه قرار است میراث تیم کوک باشد، یعنی ویژن پرو را منتشر کرده است. این محصول، بیشترین سر و صدا را در میان جدیدترین محصولات اپل داشته است.

ویژن پرو

اپل ویژن پرو

اپل در عرضه اولین هدست واقعیت ترکیبی‌اش کم نگذاشته است. این محصول اپل طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و مجموعه‌ای است از ۱۲ دوربین و ۵ حسگر که داده‌های‌شان را به چیپ‌ست‌های M2 و R1 می‌رسانند تا با دو نمایشگر، تجربه‌های بی‌نظیری برای مخاطبان‌شان بسازند. درباره نرم‌افزار و رابط کاربری، اپل ویژن پرو روی یک سیستم‌عامل جدید با نام visionOS اجرا می‌شود. رابط کاربری ویژن پرو با استفاده از حرکات دست و دستورهای صوتی کار می‌کند. این امکانات به‌اضافه سیستم جدید احراز هویت، یعنی Optic ID به‌لطف سنسورهای رصد چشم‌ها فراهم شده‌اند.
اپل ویژن پرو در ماه فوریه با قیمت اولیه ۳٬۴۹۹ دلار در دسترس قرار گرفت.

آنچه اپل در سال ۲۰۲۳ تولید کرد

اپل در سال ۲۰۲۳، میزبان چهار رویداد مهم در طول سال و رونمایی از طیف متنوعی از محصولاتش بود و بدون اغراق مرزهای فناوری و تجربه کاربری را جابه‌جا کرد.
• خانواده آیفون ۱۵
• مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به M3
• اپل‌واچ سری ۹ و اپل واچ اولترای ۲
• ایرپاد پرو (نسل دو) مجهز به USB-C
• مک‌بوک پروی ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به M2
• مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی مجهز به M2
• مک مینی مجهز به M2 و M2 Pro
• آی مک ۲۴ اینچی مجهز به M3
• هوم پاد (نسل دو)
• مک استودیو (۲۰۲۳)
• مک پرو (۲۰۲۳)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.