پنل نمایشگر آیپد ایر جدید OLED نیست!

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

با وجود اینکه اخیرا خبرهایی مبنی بر عرضه آیپد ایر سال آینده با پنل‌های نمایشگر OLED به گوش می‌رسید، به نظر می‌رسد این تصمیم رد شده است. در یکی از یادداشت‌های آقای مینگ چی کو، تحلیل‌گر سرشناس شرکت اپل، این کمپانی به استفاده از پنل‌های LCD برای این آیپد در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داد.

پنل نمایشگر آیپد ایر جدید OLED نیست اما آیپد پرو ۱۱ اینچی امسال پنل mini-LED دارد

 

مینگ چی کو در مورد برنامه‌های آینده اپل برای استفاده از پنل‌های OLED در آیپد ایر، مارچ امسال گفته بود:

فناوری mini-LED در انحصار دستگاه‌های حرفه‌ای‌تر مانند آیپد پرو باقی می‌ماند و دلیل این مسئله قیمت بالاتر و طول عمر بیشتر این نمایشگرها است.

2021 آیپد ایر جدید

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۹۵

اما در خبری که امروز منتشر شد، مینگ چی کو مدعی لغو برنامه‌های اپل برای عرضه آیپد ایر جدید با نمایشگر اولد شده است. او دلیل این تصمیم را برآورده نشدن انتظارات اپل در زمینه عملکرد و قیمت این پنل‌ها عنوان کرده است. در نتیجه به نظر می‌رسد اپل در سال ۲۰۲۲ هم به استفاده از فناوری TFT-LCD ادامه خواهد داد.

فناوری mini-LED برای اولین بار در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی امسال معرفی شد و انتظار می‌رود به زودی شاهد استفاده از آن در مک‌بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی هم باشیم. مینگ چی کو می‌گوید اپل در طی سال ۲۰۲۲، از آیپد پرو ۱۱ اینچی با نمایشگر mini-LED نیز رونمایی خواهد کرد.

او در ادامه گفت: اپل تا ۳ الی ۵ سال آینده به دنبال طراحی‌های سبک‌تر، باریک‌تر و تاشو است و این رویه را برای مجموعه‌ تبلت‌های خود مد نظر قرار داده است. اپل به تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌‌های جدید نمایشگر برای تبلت‌ها ادامه خواهد داد اما جزئیات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست.

در نهایت، انتظار می‌رود مکبوک پرو و مکبوک ایر به زودی به فناوری mini-LED برای نمایشگرها مجهز شوند. آقای کو می‌گوید تمرکز اصلی استفاده از mini-LED بر روی مکبوک‌ها خواهد بود. او در مارچ امسال گفته بود مکبوک ایر هم تا سال ۲۰۲۲ به این فناوری مجهز می‌شود.

منبع: ۹to5mac.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.