جایگزینی پردازنده ساخت اپل با پردازنده‌های اینتل در مک‌بوک‌های آینده

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

پیش از این شایعاتی منتشر شده بود که اپل قصد دارد پردازنده‌های ساخت خود را جایگزین پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای تولیدی خود نماید. اخیرا سایت Bloomberg گزارشی را منتشر کرده که بیش‌ازپیش به این شایعه دامن زده‌است. در این گزارش آمده است که تا ۲ سال آینده اپل در کامپیوترهای مک از پردازنده اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. این جایگزینی شامل کامپیوترهای مک از قبیل مک‌بوک و iMac میگردد. بلومبرگ به نقل از منابعی که نام آن‌ها ناشناس باقی‌مانده اعلام کرد که اپل قصد دارد این جایگزینی را تا سال ۲۰۲۰ عملی نماید. البته با توجه به استفاده از چیپ T2 ساخت اپل در iMac Pro جدید این شرکت و نیز اعلام خبر تولید پردازنده‌های گرافیکی این رایانه‌ها توسط اپل، این جایگزینی قابل پیش‌بینی بود و تنها مساله مبهم در این مورد زمان اجرای آن بود. بلومبرگ هم‌چنین اعلام کرده نام درون سازمانی این پروژه “Kalamata” بوده و مراحل اولیه خود را طی می‌کند؛ هرچند که از دید اینتل این پایانی برای تولید کامپیوترهای مک با پردازنده‌های خود می‌باشد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۹۵

شایعات منتنی بر پردازنده ساخت اپل به زمانی باز می‌گردد که اعلام شد اپل در حال کار بر روی یک راه‌حل چند پلت‌فرمی است که به توسعه‌دهنگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌هایی طراحی کنند که بر هم بر روی پلت‌فرم macOS قابل اجرا باشند و هم iOS. برای اجرای این برنامه نیز نیاز به طراحی پردازنده‌هایی است که با نرم‌افزار و نیز سخت‌افزار پلت‌فرم دوم سازگار باشند. پیش از این نیز اعلام شده بود این پلت‌فرم امسال معرفی خواهد شد که البته زمان دقیقی برای آن مشخص نیست.

با انتشار این خبر و در زمان نگارش این گزارش سهام اینتل حدود ۸ درصد افت پیدا کرد. حال باید منتظر ماند و دید این جایگزینی چه تاثیرات دیگری بر این کمپانی بزرگ خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.