نگاهی به بهبودهای اپلیکیشن Music و تنظیمات آن در iOS 10

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

iOS 10 بیشتر از همه اپلیکیشن موزیک را دستخوش تغییر کرده و هنگامیکه پس از بروزرسانی برای اولین بار آن را باز می‌کنید کاملا متوجه این موضوع می‌شوید . در این مقاله به مرور تغییرات جدید در قسمت‌های پرکاربردتر اپلیکیشن موزیک و برخی تنطیمات مهم آن می‌پردازیم. همراه آیفون‌چی باشید.


اولین تغییر اینست که گزینه‌ی My Music را دیگر نمی‌بینید و به جای آن باید در تب Library به جستجوی آهنگ‌های‌تان بپردازید. در این تب می‌توانید به راحتی آهنگ‌های مختلف‌ را در گرو‌ه‌بندی‌های متفاوت مشاهده کرده و به آنها دسترسی داشته باشید.

اگر می‌خواهید این گروه‌ها را ویرایش یا حذف کنید یا اینکه آهنگ‌های جدیدی به آنها اضافه کنید کافیست در گوشه‌ی بالا و سمت راست Edit را تپ کنید.

در این نسخه حالا دیگر آهنگ‌هایی که دانلود کرده‌اید خیلی راحت‌تر از قبل در دسترس هستند و با تپ روی Downloaded Music نمایان می‌شوند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

اپلیکیشن موزیک ios10

 

همچنین برخی گزینه‌ها به بخش Settings اضافه شده. به طور مثال در این بخش می‌توانید تعیین کنید که به محض افزوده شدن آهنگی در پلی‌لیست،‌ library هم آن را نمایش دهد یا خیر. در واقع در نسخه‌های قبلی زمانیکه این اتفاق می‌افتاد، آهنگ‌های اضافه شده از طریق My Music در دسترس بودند و در این رابطه تنظیماتی در اختیار کاربر قرار نمی‌گرفت. حالا در iOS 10 با مراجعه به Settings و روشن کردن گزینه‌ی Add Playlist Songs در زیرگروه library این حالت فعال می‌شود. هر زمان که مایل نبودید آهنگ‌ها به library منتقل شوند، این گزینه را به حالت خاموش درآورید تا صرفا از طریق پلی‌لیست مربوطه قابل دسترسی باشند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید امکان محدود کردن فضای اختصاصی به آهنگ‌های دانلود شده است. بدین ترتیب اگر به مرز تعیین شده رسیدید، اپلیکیشن موزیک به طور خودکار آهنگ‌هایی را که آخرین بار مدت‌ها قبل گوش داده‌اید را پاک می‌کند. با این کار همواره فضای مشخصی را به این اپلیکیشن اختصاص داده‌اید و به نحوی فضای ذخیره‌سازی آیفون را مدیریت می‌کنید.

تنظمیات اپلیکیشن موزیک

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.