عمر باتری آیفون را در iOS 10 افزایش دهید [قسمت دوم]

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در مقاله روز گذشته آیفون‌چی، پنج راهکار برای بهبود عملکرد و افزایش عمر باتری پیشنهاد دادیم. امروز هم در ادامه راهکارهای مفید دیگری را ارائه می‌دهیم. با آیفون‌چی همراه باشید.


 

تعیین Location را به زمانیکه از اپلیکیشن استفاده می‌کنید محدود کنید

screen-shot-1395-08-27-at-00-47-29

این مورد هم در مصرف بی‌رویه‌ باتری موثر است زیرا بسیاری از برنامه‌ها می‌خواهند موقعیت‌تان را ردگیری کنند. اما درحقیقت لزومی ندارد که این ویژگی تمام وقت فعال باشد و بهتر آن را تنها به زمانی محدود کنید که در حال استفاده از اپلیکشن مورد نظر هستید.

  • وارد Settings شوید.
  • روی Location تپ کنید.
  • برای هریک از اپلیکیشن‌‌ها تعیین کنید که چه زمانی شناسایی Location را فعال کند.

برای برخی از برنامه‌هایی که نیاز به موقعیت شما ندارند، بهتر است این ویژگی را به کلی غیرفعال کنید.

 

آیفون را از سمت نمایشگر روی میز قرار دهید

زمانیکه که آیفون را طوری روی سطوح قرار می‌دهید که نمایشگر رو به بالاست، با دریافت هر پیام یا نوتیفیکیشنی صفحه‌نمایش روشن شده و به مرور شارژ باتری را کاهش می‌دهد. درحالیکه اگر آن را از سمت صفحه نمایش روی میز یا هر جای دیگری قرار دهید، دریافت اعلان‌ها و پیام‌ها باعث روشن شدن صفحه نمی‌شود.

 

Low Power Mode را فعال کنید

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۸

screen-shot-1395-08-27-at-00-47-51

همانطور که می‌دانید فعال کردن این قابلیت برای صرفه‌جویی در مصرف باتری بسیار موثر است اما نیازی هم نیست دائما فعال باشد؛ بهتر است آن را زمانی فعال کنید که به طور مثال تنها ۲۰ یا ۳۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده و ممکن است تا چند ساعت بعد هم به منبع برق دسترسی نداشته باشید.

  • وارد Settings شوید.
  • روی Battery تپ کنید.
  • دکمه روبروی Low Power Mode را روشن کنید.

 

Reduce Motion را روشن کنید

screen-shot-1395-08-27-at-00-48-10

iOS برای نمایش منوها و آیکن از جلوه‌های حرکتی‌ای بهره می‌گیرد که زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند. این نوع جلوه به خصوص در iOS 10 پررنگ تر شده و این نسخه را جذاب‌تر نیز کرده است. اما اگر می‌خواهید عملکرد باتری را بهبود بخشید و از طرفی می‌توانید قید جلوه‌های یاد شده را نیز بزنید، Reduce Motion را فعال کنید.

  • وارد Settings شوید.
  • ابتدا  General و سپس Accessibility را تپ کنید.
  • روی Reduce Motion اشاره کنید.
  • دکمه روبروی Reduce Motion را روشن کنید.

 

آخرین راه: iOS را به نسخه ۹.۳.۵ دانگرید کنید

اگر راهکارهای ارایه شده را بکار بستید اما می‌بینید که همچنان شارژ باتری زود تمام می‌شود شاید بهتر باشد که iOS را به نسخه‌ی قبل دانگرید کنید. با این کار آیفون راحت‌تر و سبک‌تر برنامه‌ها را اجرا می‌نماید،‌در نتیجه عمر باتری نیز افزایش می‌یابد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.